Gå til innhold

Spørsmål om Mac.

Anbefalte innlegg

Om 1 uke så skal jeg bestile Imac til 9000 kroner. Skal oppgradere senere med 4GB Ram.

Så har jeg et spørsmål som egentlig handler like mye om Ipod touch som macen.

Jeg har en Ipod touch 16GB. Når jeg skal bytte pc så kommer det i Itunes. Vil du gjøre denne om til blabla.

jeg kjøpte den pakken til 100kroner med flere programmer. har i senere tid hacka den.

Når jeg legger den inn på macen vil ikke ipode bli restartet eller no?

Hvordan kan jeg legge musikk fra ipod touch som en minnepenn? Åpne den i mapper.

Har flere spørsmål..

Hvordan legger jeg over Bokmerkene mine som jeg har i safari på min vista pc over til macen? Har noe med 300bokmerker så gidder ikke gå inn på alle å legge over manuelt.

Jeg følger selvfølgelig med på hva Apple gjør så det betyr at jeg har fått med meg at for en liten stund siden gidder apple ut et program som heter noe med SDK (?), som er til Ipod touch og Iphone. Er dette gratis?

Vet at det er et program på mac som heter iSync. Er det slik at det kan via blåtann komme inn på min Sony ericsson k850i? Så kan jeg hente bilder, musikk og sync kontaktene mine?

Itunes er det bedre på mac enn på Windows?

Ichat ser så morsomt ut. Er det noen mulighet å få bruke det uten å ha .Mac? Liker ikke at man må betale mnd for ting. Hva koster .Mac i mnd?

Kan jeg bruke Time maschin med en helt vanlig ekstern Hdd? Noen som har et tips hvor jeg kan få tak i en billig harddisk? Rundt 1000kroner. ikke under 500GB.

Noen som har noen Apple nettsider de er daglig innom som de kunne tipset meg om? Jeg ser på www.apple.com, www.mac1.no, Macworld.com.

Kommer ikke på mer jeg lurte på nå, Kanskje oppdaterer hvis det er noe mer jeg kommer på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare svare på noen..

Du vil miste sangene, om du godtar de sangene som du har på iMacen eller om du har lyst til å synce med imacen. Men hvis ikke jeg tar feil så kan du legge bibloteket(om du har playlists) som du har laget fra pcn og over til Macen din.. men du må også ha de sangene

iTunes er bedre på mac enn windows ja, mer stabilt imo

Finnes mange hardisker som man kan få under 1000kr med 500gb ja ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341593

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343423 (gå for mybook' diskene)

Beklager hvis jeg har misforstått noen av spørsmålene dine ^^,

Lenke til kommentar

Så har jeg et spørsmål som egentlig handler like mye om Ipod touch som macen.

Når jeg legger den inn på macen vil ikke ipode bli restartet eller no?

Når du går fra Windows og over til Mac, så er iPod toutchen formatert i fat32 grunnet at du brukte den i en windowsmaskin først, og du vil da ha mulighet til og legge over filer fra macen til iPoden, men om du omformaterer denne til mac så kan du ikke legge over filer fra pcen lenger. (vis det ikke står noe annet på iPod touch en hva som gjøres med iPodene.

Hvordan kan jeg legge musikk fra ipod touch som en minnepenn? Åpne den i mapper.

Er et valg som hetter vis innhold på iPoden i iTunes, hukk av for dette, om du ikke kan se filene på macen, så gjør det samme på windowsmaskinen og velg vis sjulte mapper(i windows), da finner du mappen med musikken din, den har veldig rare navn og slikt men det bryr du deg ikke om. Så klipper du ut eller kopierer disse over til en ny mappe du lager på ipoden, som du vil klare og se på macen. Når du da plugger i iPoden så vil du kunne finne mappen med mange mapper der musikken ligger, og da drar du hovedmappen over i itunes.

Har flere spørsmål..

Hvordan legger jeg over Bokmerkene mine som jeg har i safari på min vista pc over til macen?

Er en funksjon i Safari som hetter eksport / import bokmerker kan sikkert bruke denne;-)

Jeg følger selvfølgelig med på hva Apple gjør så det betyr at jeg har fått med meg at for en liten stund siden gidder apple ut et program som heter noe med SDK (?), som er til Ipod touch og Iphone. Er dette gratis?

Tror dette er gratis. Dette er utvikler verktøy for og lage programmer til Ipod touch og iPhone. finnes på utvikler sidene til Apple.

Vet at det er et program på mac som heter iSync. Er det slik at det kan via blåtann komme inn på min Sony ericsson k850i? Så kan jeg hente bilder, musikk og sync kontaktene mine?

iSync kan bare synke kontakter, kalender og avtaler. Men via bluetooth så har du mulighet til og navigere på enhet, og hente ut bilder og slikt. eller sende over bilder fra macen til mobilen, akkurat hva du måtte ønske.

Itunes er det bedre på mac enn på Windows? Smaksak, men er bedre intergrert i Mac OS X

Ichat ser så morsomt ut. Er det noen mulighet å få bruke det uten å ha .Mac? Liker ikke at man må betale mnd for ting. Hva koster .Mac i mnd? Du kan registrerr en trial account, og da kan du teste hvordan .mac fungerer, varer i 14 dager eller en mnd hukser ikke heilt. Men kontoen og iChat brukeren forsvinner ikke når trialversjonen går ut, så du kan forsette og bruke iChat, og om du senere måtte ønske det kan du kjøpe .mac til brukeren.

.mac betales for 1 år om gangen, koster ca 850 kr i butikk, litt mindre om du betaler med kort over nettet (pga billigere kurs).

Kan jeg bruke Time maschin med en helt vanlig ekstern Hdd? Noen som har et tips hvor jeg kan få tak i en billig harddisk? Rundt 1000kroner. ikke under 500GB. Du kan bare bruke en vanlig harddisk ja, må bare formateres til mac OS X journalført. Sikkert fine disker som er linket til over, er bare og se på komplett.no på ekterne hardisker.

Noen som har noen Apple nettsider de er daglig innom som de kunne tipset meg om? Jeg ser på www.apple.com, www.mac1.no, Macworld.com. Da er du nok ganske oppdatert på hva som skjer;-) kommer jo av og til nyheter på digi.no, amobil.no og hardware.no.

Håper dette hjalp deg litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...