Nord-Skandinav Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Ja topic sier alt. Jeg har en diskusjon med en venninde der hun påstår at jeg har kommunegrå hårfarge. Det har jeg ikke, det er mørk blond. Hennes definisjon av kommunegrått er brunt/mørkt hår med litt blondt hår i, mens jeg er rimelig sikker på at det er stadiet før du begynner å gå grått hår, i ca 50-årene. Hvem har rett? Ingen av oss? Og mens vi er igang. Er det forskjell på svigerinne og svigersøster? Endret 29. mai 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hvis det er hårfarge det er snakk om har jeg hørt uttrykket kommuneblond, som er et i utgansgpunktet blondt hår, men ikke skikkelig blondineblondt. Det har gjerne en litt mørkere, "kjedeligere" farge Kommunegrå forbinder jeg egentlig ikke med hår, men mer med det mest kjedelige gråfargen man kan tenke seg. Sivgerinne/Svigersøster Svoger/Svigerbror Har egentlig aldri tenkt på disse. Men ser ut som at det i ordlisten er samme sak: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Endret 29. mai 2008 av Ekko Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kommunegrå oppstod den tiden alle hadde crt skjermer og pc kabinett i nettopp, kommunegrå Alle pcer (eller de fleste ) var slik før en klassisk kommunegrå pc Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 *reiser hendene i været etter seier, og etter å ha knust alle motpartens argument* Tusen takk^^, Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kommunegrå oppstod den tiden alle hadde crt skjermer og pc kabinett i nettopp, kommunegrå Alle pcer (eller de fleste ) var slik før en klassisk kommunegrå pc Spillet der ser jævlig fett ut. Hva heter det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå