Gå til innhold

Johnson 1980 85hk


Anbefalte innlegg

Jeg har en Johnson 85hk(V4) fra 1980 som ikke har lyst til å starte. Start motoren går som den skal, men er ikke tenning på noen av sylinderene. Ser ikke ut som om det er noe galt med tennpluggene. Men hva kan jeg se etter og hva kan eventuelt gjøre at det ikke er tenning?

 

Tar i mot alle råd og tips til hva som kan sjekkes og hva som kan være galt :)

 

-Snuggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk dødmannsknapp og alle ledningene til den, etter det sjekker du tenningslås, ville også sjekket generelt etter feil i ledningsnett og sjekka absolutt alle kontakter, er det ikke noen av de delene må du nok ha ny elektronikk eller stator....

 

Er ikke dødmannsknapp på den. Er tenningslås, men starteren går når jeg vrir om, det går også strøm fram til den boksen som det går flere ledninger inn og ut av, men ikke strøm ut i pluggene så vidt jeg kunne skjønne. Har ikke hatt så mye tid til å se på den ennå.

Lenke til kommentar
start på pluggene og sjekk alle ledninger bakover egentlig. finn ut hvor strømmen stoppes. bruk et multimeter.

 

Okei. Skal gjøre det når jeg får den tilbake. Hvis jeg får den tilbake. Kan vel egentlig spørre om det nå;

 

Jeg hentet motoren i Oslo rundt slutten av April. Den ble startet opp der før jeg tok den med hjem. Jeg fant ut en uke senere at jeg skulle se om det var noen som kunne tenke seg å kjøpe den da jeg egentlig ville ha noe nyere, så la den ut på nettet. Det var en som kjøpte motoren av meg litt senere. Jeg fikk da 3000 kontant og skulle få mer inn på konto senere pga kjøper hadde problemer med å få ut i minibanken. I mens fikk ikke kjøper noen kontrakt på at motoren var hans. Jeg fikk ikke noe de nærmeste dagene, så sendte melding og spurte, først 6 dager etter kjøper hentet motoren, så fikk jeg melding om at den ikke startet osv. Hva bør jeg egentlig gjøre for noe? Kjøper ønsker å returnere motoren, men jeg ville jo tro at ikke turen min fra Oslo til Horten kan ha ødelagt noe når motoren har blitt løftet pent opp på planet og stroppet skikkelig fast? Med andre ord er jeg jo da ikke sikker på om kjøper faktisk kan ha ødelagt noe.

 

Noen som har noen råd og tips? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...