Gå til innhold

Skjermkort til spillet AoC


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Har nylig installert Age of Conan på min pc, en Pentium 4, 3,6Ghz, 1gb Ram,

men har ikke kunnet spille det pga mitt 256mb Skjermkort. Får rett og slett utolig dårlig fps. Lurer veldig på å oppgradere både minne og skjermkort, men har ikke handlet slik siden jeg bygde min siste pc for 7-8 år siden.

 

Lurer på å kjøpe dette : http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=137014

men usikker på hvor bra dette kortet er som et "spill-Kort", noen erfaringer?

Eller andre tips?

 

/Cheers

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger RAM også. Du bør ha minst 2 GB RAM på systemet ditt.

 

Du sier du har en Pentium 4 CPU. Har du PCI-E slott på hovedkorte? Det kan hende du bare kan bruke AGP grafikk kort.

 

Hvordan har du stilt inn spillet? Ved å redusere view distanse og skru av litt spesial effekter så kan det har stor forbedring på FPS.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ja sant, skal sjekke opp hva for en kort-type jeg har når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Hadde tenkt til å stille ned grafikken i spillet for å se om det hjeler, men for øyeblikket henger spillet seg i "log-in"-vinduet der man skriver inn user/pass.. Mulig dette er pga lite ram/skjermkort også, eller om jeg må reinstallere hele spillet.

Hva bør man opp i med tanke på minne/hz på et skjermkort som skal takle de nysete spillene(online)?

Lenke til kommentar

Uansett IKKE kjøp kortet du linket , det er dyrt for å være et 3870.

 

Det første du må sjekke , er om hovedkortet på PCn din har AGP eller PCI-E grafikk 'buss'.

 

Om det er AGP vil kortet du har linket ikke passe.

Det neste er om din PC har en strømforsyning som kan dra ATi 3870 , det krever en stømfosrsyning over 450 watt.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=71484

 

Om du har AGP og stømforsynig over 350 watt vil du kunne bruke dette kortet ATI 3850 AGP. Det er det kraftigste kortet som passer til AGP

https://prisguiden.no/product.php?productId=90080

Om du også oppgraderer med 2 GB RAM mer vil du kunne spille på medium / lav setting med akseptabel FPS.

 

 

OM du vil spille på høyere enn medium lav settings og ikke har AGP må du oppgradere hovedkort og strømforsyning også , da er dette kortet et godt kjøp ATI 3870 X2

https://prisguiden.no/product.php?productId=89510

Mulig du må oppgradere strømforsyning og hovedkort også for å få det til å funke dette kommer på en ca 1500,- pluss 2000,- for skjermkortet og 500,- for RAM.

 

Spørs vel hvor mye du bruker PC din til gaming ellers om du syns det er verdt det ..

Lenke til kommentar

Takker for flotte tips karer. Regner vell med at det er et PCI-E kort jeg.

 

Pcen min er ikke 7-8 år,. Men den "jeg" bygde sist, er det, dvs at jeg er litt ute av pc-komponentene for øyeblikket :)

 

Jeg har en Hp, som er rundt 4 år gammel. Pentium 4, 3,6ghz prossesor, 1024mb RAM (usikker på Mhz på), en 19 tommer flatskjerm, også hp. Lurer på om jeg har et radeon skjermkort. 9000 muligens? Skal sjekke dette senere i dag, etter jobb. Kjører Windows Xp home for øyeblikket også, men lurer på å oppgradere til Vista, men da trenger jeg vell enda mer RAM.

 

Uansett skal jeg oppgradere RAM og skjermkort på denne maskinen før jeg bygger meg Game pcen :) Noen som spiller AoC lagfritt forresten?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar

Jeg spør her så jeg slipper å irritere folk med å lage nye topics hele tida :p

Til trådstarter så kan du sjekke hva pcen din mangler for de fleste spill gjennom:

https://www.diskusjon.no/index.php?hl=&showtopic=814270

 

Men jeg lagger også litt i AoC og lurer på om jeg skal kjøpe nytt skjermkort. Problemet er at jeg er ræva på PC og ikke har stort peiling på PCI-E, AGP osv. Er det noen måte jeg kan sjekke om jeg har AGP, PCI-E eller vanlig PCI? Vet hvor skjermkortet ligger i PC-en hvis det er til hjelp.

Lenke til kommentar
P4 3.6 GHz finnes bare til LGA775, så tipper det er stor sjanse for at trådstarter har PCIe. Men denne prosessoren fantes ikke for 6-7 år siden, så det må være kortere tid siden om du ikke har byttet komponenter i den siden 2001/02.

 

Ble litt rot overfor. Min nåværende PC er ca.4 år gammel.

Den siste jeg bygde selv er 7-8år gammel, altså, ikke samme PC, beklager missforståelsene :)

 

Regner med at det er PCI selv, men har ikke fått sjekket enda ;)

Lenke til kommentar
Uansett skal jeg oppgradere RAM og skjermkort på denne maskinen før jeg bygger meg Game pcen :) Noen som spiller AoC lagfritt forresten?

 

En venn av meg kjører AoC med full grafikk og 16QXAA i 1280x1024. Det kjører nesten laggfritt, men av og til er det noen store FPS drops helt ned i 15-20FPS, men dette kan vel fikese med en ny patch til spillet?

 

Uannsett tror jeg du må ha 9800GTX eller bedre for å (nesten) makse det i oppløsning mellom 1280x1024 - 1680x1050

Lenke til kommentar
9800GTX? Hva står tallet for?

 

Satt ned alle ting jeg kunne på video-menyen i går, og havnet på 8-14FPS, fra 3-5FPS som jeg hadde på default, fortsatt uspillbart, men fikk testet det litt da. Nytt kort skal bestilles i helgen :)

beklager jeg ikke var spesifikk nok, men 9800GTX er da det nåværende beste singlecore skjermkortet fra nVidia. Fullt navn er f.eks: XFX GeForce 9800GTX 512MB

 

Har du penger nok vil dette være et godt valg.

Lenke til kommentar
Titter llitt rundt nå, har bare rundt 1000lappen å gi for et skjermkort, høye bensinpriser om dagen vettu, he he :)

 

Fant et som virker ok her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341637

 

Men hvordan vet jeg hvor stor strømforsyning den må ha?

8600GTS har blitt utkonkurrert av AMD/ATI's skjermkort HD 3850 512MB som faktisk koster mindre! [HD3850 vs 8600GTS]

 

Men hvis du sier at du ikke har mer enn en 1000lapp å gi så klarer du vel også å presse inn et 9600GT Dette er vel det beste du får for under 1000'en lappen!

 

I de fleste tilfeller vil en god 400-450W strømforsyning holde!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Må jeg ha ut skjermkortet for å finne ut om det er PCI-e?

Har tittet inni kabinettet nå, men fant ikke noe sted det sto hva det var. Regner med at jeg må kanskje ha det helt ut? Eller kan man sjekke dette ved å se på utgangene? Har iallefall DDR-2 på pcen,så det blir nå oppgradert med 2gb :)

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Viss du kan si oss hva skjermkortet heter kan vi vite det?

 

Du kan også se på selve sporet skjermkortet ligger i, hvilket farge det har.

 

Lykke til!

AGP er brunt mens PCI express er alt fra lilla til hvitt, ergo mange forskjellige farger ettersom jeg har oppfattet det.

 

Men er det brunt så er det altså AGP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...