Blåbær Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 [Tror hvis de kaller deg blondie eller noe lignende er det ikke for å såre deg men for gøy. Men hvis du sliter med lav selvfølelse og mangler humor så forstår jeg at du kan til tider ta deg nær av det. Men jeg har ennå tilgode å se utrykket f.eks. "jævla svarting" blitt brukt i humoristiske ordelag men mulig jeg burde gjøre noe med omgangskretsen min? Jeg bryr meg ikke om sånne ting. Jeg vet at jeg er en av Gud's beste skapninger. MEN jeg vil at rett skal være rett, når man ikke får lov til å si negative ting til en neger, så skal man heller ikke påstå at blondiner er dumme/horete. Forøvrig så er Hitler humor mye brukt i min omgangskrets. Og du får tro hva du selv vil om deg, men deg om det. Uansett så er blondevitser mest brukt innad blant blonde folk så hvordan du skal få blonde folk til å slutte å kalle hverandre med slikt vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Er det ikke det går på når det kommer til "dumhet"? IQ-en er jo det som "måler" intelligensen, er den lav så er man dum, eller på fint; mindre intelligent. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 ja, ligger nok noe mer bak, uten at jeg skal gå inn på noe. har hatt mørkhudede klassekamerater, de er greie, folk som har blitt adoptert/har flyttet hit og faktisk tilpasset seg den norske kulturen er greie. slike "gode innvandrere" burde nesten hatt medalje. Da forstår jeg ikke helt hvem du har problemer med. Hvis det bare er enkeltpersoner som du har møtt så er jo det greit nok, men hvis det er en folkegruppe må du nesten forklare litt nærmere. ok, ser jeg en neger så tenker jeg: "faen faen faen.. en neger.." altså jeg er meget skeptisk helt til personen gir meg et annet inntrykk. altså jeg forhåndsdømmer negere litt mer i negativ retning enn jeg gjør med hvite. dette er da bare tanker jeg har inni meg. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 @Pingu For det første, så er det nok ikke snakk om utrolig store forskjeller i iq poengene, derav ikke så stor forskjell intelligens-messig. Og for det andre, så er det forskjell på sunt folke-vett og intelligens, og når man sier til en annen person at han er direkte dum, er det jo ikke bare vettet han fornærmer, men personen også. Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sant nok, jeg skal ikke nekte på det. Skulle bare få frem at blonde/blondiner ikke er det "dummeste" folkeslaget. @ Gridset: Alle negere jeg har møtt er greie - jeg har aldri hatt problemer med negere, men jeg har lett blitt slått ned av hvite karer. Jeg har jobbet med negere, suttet å drukket med negere. Har til og med blitt med en neger hjem fra arbeid og sitte og snakket skit og pilset. Negere er koslige, hvite derimot.. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ok, ser jeg en neger så tenker jeg: "faen faen faen.. en neger.." altså jeg er meget skeptisk helt til personen gir meg et annet inntrykk. altså jeg forhåndsdømmer negere litt mer i negativ retning enn jeg gjør med hvite. dette er da bare tanker jeg har inni meg. Ok, men det vil jeg vel tro bunner ut i plain old fremmedfrykt. Ikke noe galt med det, helt naturlig faktisk, men det er et problem som ligger hos deg. Løsningen vil jeg si er å omgås mer med negere. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 kanskje jeg skal prøve å overvinne min frykt ved å finne meg en venn som er neger? Lenke til kommentar
Pinngu6 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du må fortsatt huske at du aldri kan stole på NOEN, uansett hvor godt du kjenner de, så selv om du møter 3-4 negere og omgås en del med de, så betyr ikke det at du skal håndhilse på hver neger du møter - det gjelder hvite også! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Gridset, du vil nå ihvertfall ikke fjerne frykten ved å støte dem fra deg. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Gridset, du vil nå ihvertfall ikke fjerne frykten ved å støte dem fra deg. siden det ikke er mange negere her, så kanskje jeg burde sette inn annonse i regionsavisa? "mann 20 søker neger med hitler-humor for overvinning av fremmedfrykt" Lenke til kommentar
40mm Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Neger er jo et norsk ord, og det er ikke negativt ladet, selv om noen mener at det er det. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Neger er jo et norsk ord, og det er ikke negativt ladet, selv om noen mener at det er det. jeg mener det er negativt ladet, men vi må da bruke det likevel? blir jo på samme måte som at "homofil" er for meg et negativt ladet ord, men jeg bruker det likevel. noen by-folk bruker jo også "bonde" som et negativt ladet ord, noe jeg stiller meg uforstående til. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 I bunn å grunn så skal det ikke være negativt ladet, det er ikke negativt å være neger. Men det er vel gjerne mange meninger om denne saken. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Nå tenkte jeg at jeg skulle stille et utradisjonelt spørsmål. Hvorfor er det greit å påstå at alle blondiner er dumme som brød, mens man blir nesten buret inne hvis man sier at svartinger er evneveike? Forskjellen er at de som påstår at "svartinger er evneveike" ofte faktisk mener det og kan finne på å slepe dem etter en bil og starte en organisasjon som bygger på at svarte er evneveike og underlegne. Har du noen historier om blondeforfølgelser og blondistorganisasjoner å henvise til som kan gjøre sammenlinkningen din nogenlunde legitim? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vel du klarer å glemme det faktum at det er mange som faktisk fremstiller seg selv som blonde og dumme. Hva kaller du dem? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Vel du klarer å glemme det faktum at det er mange som faktisk fremstiller seg selv som blonde og dumme. Hva kaller du dem? idioter, evneveike og respektløse Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vel du klarer å glemme det faktum at det er mange som faktisk fremstiller seg selv som blonde og dumme. Hva kaller du dem? idioter, evneveike og respektløse Blonde. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Personlig syns jeg ordet 'neger' kan væra rasistisk til tider, selv om veldig mange ikke syns det. Er utledning selv, og blir kalt neger av venner osv, men det bryr meg ikke. Derimot om jeg blir kalt neger/pakkis eller noe lignende skjellende av en person jeg ikke kjenner blir jeg rett og slett sur. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Personlig syns jeg ordet 'neger' kan væra rasistisk til tider, selv om veldig mange ikke syns det. Er utledning selv, og blir kalt neger av venner osv, men det bryr meg ikke. Derimot om jeg blir kalt neger/pakkis eller noe lignende skjellende av en person jeg ikke kjenner blir jeg rett og slett sur. Alt ligger i tonen, i hvilken sammenheng du bruker det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Vel du klarer å glemme det faktum at det er mange som faktisk fremstiller seg selv som blonde og dumme. Hva kaller du dem? idioter, evneveike og respektløse Det viser jo at du assosierer ordet blond med idiot, evneveik og respektløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg