Logitech87 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei Har lyst til å prøve meg på å sette opp en enkel filserver, som skal være koblet 1 eller to andre maskiner. Altså den enne er server og det evt andre PCene er arbeidstasjoner. Er det noen enkel og grei måte å få til dette på. Skal ikke være tilkoblet internett, men altså bare som en filserver. Hvis dette kan vise seg å være litt inviklet kunne jeg også tenker meg å prøve med på Windows Share eller hva det heter? Er det enklere? Men jeg finner ingen gode guider på nettet. Finner ingen der de går igjenom oppsette på både serveren og maskinen som skal dele.. På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Windows share er normalt å bruke det, så det er ikke noe problem Med mindre du er lur og vil prøve deg på en linux/samba-server. Det er dekt i dem gode perfect setup-guidene til howtoforge,. avhengig av distro Endret 29. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ninja123 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sjekk ut Freenas.org. Dette filserverOS`et er basert på FreeBSD , har en kjempefin webconfig og kan kjøres enten fra minnepinne, cd/dvdmedia eller fra harddisken på serveren din. Kjører denne selv og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 jeg vil helst holde meg til windows. Noen guider der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå