int20h Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Versjon 10.5.3 fikser feil i Ical og Mail. Les mer Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hva er Ical? Ical er det samme som ical, iCal og iCAL. Det har vært grundig forklart i en tidligere artikkel hvorfor de gjør dette, og jeg er 110% for! Ical som program er den innebygde kalenderfunksjonen i OS X ligner veldig på den du finner i Vista: Windows Calendar. Endret 29. mai 2008 av alaruz Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) *glem det* Endret 1. juni 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Når man ser på kommentarene for nyhetene ser det ut som det står lcal. altså LCAL. Og jeg trodde det var noe nye greier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg skjønte i hvertfall hva Ical var for noe, med en gang. Bra at oppdateringene er kommet. Sikkert noe som har ventet på dem. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Hva er Ical? Ical er det samme som ical, iCal og iCAL. Det har vært grundig forklart i en tidligere artikkel hvorfor de gjør dette, og jeg er 110% for! Ical som program er den innebygde kalenderfunksjonen i OS X ligner veldig på den du finner i Vista: Windows Calendar. Programmet som omtales heter hverken Ical, ical eller iCAL, det heter iCal. iCal er et registrert varemerke, og skal man skrive om dette produktet så bør man bruke varemerkenavnet korrekt. Dette er forøvrig helt i tråd med anbefalingen fra Språkrådet: http://www.sprakradet.no/Aktuelt/iPod-eller-Ipod/ De selvbestaltede "språkekspertene" i hardware.no får ri sine kjepphester og latterliggjøre seg selv så mye de vil, de er ikke språklige autoriteter, og vil aldri bli det. Det finnes mengder av generelle språklige regler, og det finnes minst like mange unntak fra de overordnede reglene. iCal, iPod, iMac, osv. er korrekt bruk av varemerker, selv om det er unntak fra generelle regler for egennavn. PS. Et eksempel på en slående mangel på konsekvens finner vi her, i en artikkel der iMac og iSight faktisk skrives korrekt av hardware.no, men der skribenten ikke klarer å skrive det todelte navnet Apple Store korrekt: http://www.hardware.no/artikler/apple_oppgraderer_imac/51248 Endret 1. juni 2008 av Newton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå