Gå til innhold

Her beslaglegges snart Ipod-en din

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns faktisk nettstedet som amobil siterer gir et enda mer grusomt innblikk i dette. Det at ACTA ikke er offentlig informasjon, de som valgte politikerene ikke får reagere eller kommentere og at en skal tvinge ISP'er til å utlevere informasjon uten rettslige ordre. Det at en kan ta ransakning av personer uten rettens godkjennelse, eller advokat tilstedet virket ikke bedre det heller.

http://www.nationalpost.com/story.html?id=541740

Lenke til kommentar
Synes egentlig dette er helt greit, MEN jeg lurer på hvordan dem skal klare å skille ekte og piratkopierte file fra hverandre :hmm:

For jeg vil bli meget sinna hvis jeg blir stoppet, og anklaget for at musikken min er piratkopiert :mad:

Vel, da risikerer du at noen tar utstyret ditt på pur faen, fordi forslaget gir personen du møter retten til å vurdere det.

Lenke til kommentar
Altså det finnes ikke (meg bekjent) en måte å bevise at filene dine er piratkopiert, det eneste du kan gjøre er å bevise det motsatte. Veldig lettvint ...

Man kunne vel se etter om en eventuell rippe-gruppe hadde putta taggen sin enten på selve filnavnet eller i ID3-taggen på MP3-filene... Uten at det heller er "safe".

Forøvrig tagger jeg alt jeg ripper selv, på begge måtene. (Mest fordi det er greit å vite hvor ting kommer fra, generelt sett.)

Lenke til kommentar

Det går jo ikke an å basere seg på noe sånt, det kan jo fjernes utrolig enkelt og vil bare gjøre at dette blir en straff for de mindre smarte. Tar sikkert ikke mange dagene før det kommer programmer som fjerner eventuelle "Ripped by" heller.

Lenke til kommentar

Det finnes allereie, det er dessutan ikkje ulovleg å legge kva informasjon du sjølv vil i ID3-taggen på dine filer. Om det står "Rippa av Zeph", "Ripzzz by Demonoid" eller "Hei og hopp" finnes det ikkje noko i den teksten som kan bevise at filene er piratkopiert. Du kan sjølv ha lagt til den informasjonen.

Lenke til kommentar
Men det er jo lov å brenne kopier av CD-er du allerede eier.

I norge ja. Men den lovgivningen varierer fra land til land. Og som nevnt tidligere: Bransjeforeningene i USA mener jo at man ikke har lov til å rippe cd'ene sine en gang.

Lenke til kommentar
Overskriften er helt fin. Det er ikke noe i veien med å bruke et kjent merkevarenavn som representant for en varegruppe i sånne tilfeller. Det er ikke feil på samme måte som det er feil å si at den beste Ipod-en kommer fra Creative.

Jeg har ikke en iPod, så derfor er det feil når de skriver at "her beslaglegges snart Ipoden min".

Så tittelen sier at alle i hele verden har en Ipod?

Anyhoo: Hva hvis jeg kommer trekkende med en mp3-spiller full av sanger jeg selv har laget og spilt inn, og som ikke finnes noe annet sted i verden? Havner jeg da i et opphavsrettslig limbo? Blir sikkert sendt til Guantanamo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kvittering på at du har kjøpt musikken? Og CD-er er ikke lov å legge inn på MP3-spillere, det blir vel regnet som piratkopiering.

Lenke til kommentar

For at dette skal funke må man rett og slett ha et lovverk som kriminaliserer alt innehav av ikke-vannmerkede musikkfiler. Gudd løkk med å få det til å stemme med resten av rettsoppfatningen. Jeg vet hva jeg kommer til å gjøre. Lage meg en txt-spiller.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...