LessThanJake Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Så vidt jeg kan huske var det bare a installe pakken og så putte source /etc/profile.d/bash_completion.sh i ~/.bashrc og sourcet den filen du endret, tror ikke du må gjøre noe for at det skal funke som root (husker ikke, men har i alle fall ikke noe i /root/.bashrc) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Det funket faktisk, bare at det er utrolig tregt! Tar bortimot et sekund før jeg får opp valgalternativene mine. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Problem med keyboardinnstillinger. Hver gang jeg booter får jeg engelsk keyboard. /etc/rc.conf og /etc/locale.gen står begge på norsk, det gjør også System -> Brukervalg -> Tastatur. Skjønner ikke dette. Er det noe annet som overgår disse innstillingene? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Niks ingenting der. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Niks ingenting der. Kan jo være det som er problemet? Jeg har i alle fall dette i xorg.conf: Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbLayout" "no" EndSection Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Thanks. Skal prøve, dog merkelig at X skulle bestemme seg for at det skal være nødvendig sånn helt plutselig og uten grunn. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hadde det samme problemet. Det jeg måtte gjøre var å slette engelsk tastatur fra System -> Brukervalg -> Tastatur. Etterpå har det virket finfint Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Hadde det samme problemet. Det jeg måtte gjøre var å slette engelsk tastatur fra System -> Brukervalg -> Tastatur. Etterpå har det virket finfint Har jeg gjort. Ser ut til at å ordne xorg.conf fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå