jeg_lyver_mye Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hei! Sikter til dette: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=195538 Jeg hørte han kom fra rundkjøringa med bånn gass! Så jeg måtte ut å se hva som foregikk! Der kommer han i den farta og politiet rett i baken på han! Fikk meg til å tenke på flere ting som jeg lurer på! Hvorfor kjører dem oppi ræva hans? Er det særlig forsvarlig? Finnes det ikke andre måter å stoppe folk som kjører fort? De var jo så sinnsykt nærme og spessielt i den farten det gikk i. Garantert det som var årsaken til at det gikk i grøfta. Annen ting jeg la merke til er at politiet hadde ikke på sirener, bare blinkende lys. Burde dem ikke bruke hele pakka hvis dem skal kjøre i en sånn fart? Spessielt når det er mørkt? Visste ikke hvor dette skulle postes, så flytt den er dere snill hvis det er feil kategori! Takk! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 1) Hvordan skal politiet stoppe han om han nekter å stoppe? Gir han bånn gass med politiet i hælene er han en fare for andre traffikanter. Da må han stoppes, koste hva det koste vil. De har jo tydelig vis høflig anmodet han om å stoppe, og det virket jo ikke. 2) Altså, sirener fungerer best når det er lyst ute. Da ser man gjerne ikke blinkingen så godt. Det er ikke slik at lyd beveger seg raskere om dagen i forhold til natten. I tillegg vil de nok ikke vekke opp alt og alle som ligger og sover. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 regner med at de allerede har prøvd å kjøre med både sirene og lys for å sikre seg oppmerksomheten til sjåføren. i USA er det vanlig at politibilen dytter på de som stikker av så de snurrer rundt, det er bedre at sjåføren kjører ut av veien og skader/dreper seg selv enn at han kjører inn i en annen bil og dreper både seg selv og de i den andre bilen Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 regner med at de allerede har prøvd å kjøre med både sirene og lys for å sikre seg oppmerksomheten til sjåføren. i USA er det vanlig at politibilen dytter på de som stikker av så de snurrer rundt, det er bedre at sjåføren kjører ut av veien og skader/dreper seg selv enn at han kjører inn i en annen bil og dreper både seg selv og de i den andre bilen Politiet fulgte etter en motorsykkel her, ikke en bil. Og jeg kan ikke helt skjønne hvordan han skal greie å stoppe motorsykkelen i høy fart når politiet er rett opp i rævva på han. men så aner jeg ikke hvorfor de fulgte etter vedkommende heller. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 slik som straffene er i Norge, så kommer vi til å se mer av dette i fremtiden. Blir man stoppet i 135 i 80-sone, noe som ikke er så fort at det er farlig de fleste steder, så får man 10000 i bot, ubetinget fengsel og blir uten lappen i 2år. Da tar ihvertfall heller jeg sjansen på å "run to the hills" for å si det sånn. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det er spesielt lurt hvis de allerede har skiltnummer notert. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Alle skader som forekommer under politijakt er utelukkende lovbryteren som jages sin feil. En mye mer latterlig sak er jo den for noen år siden hvor en eller annen idiot kjørte seg ihjel når han prøvde å stikke fra politiet, og de pårørende prøvde å saksøke politiet for det. Det er overhodet ikke politiet eller samfunnets jobb å innrette seg etter lovbrytere slik at de bare får herje fritt. Forsøker noen å stikke av fra politiet så er de nødt til å ta opp jakten for å ikke undergrave sin egen autoritet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Alle skader som forekommer under politijakt er utelukkende lovbryteren som jages sin feil. En mye mer latterlig sak er jo den for noen år siden hvor en eller annen idiot kjørte seg ihjel når han prøvde å stikke fra politiet, og de pårørende prøvde å saksøke politiet for det. Det er overhodet ikke politiet eller samfunnets jobb å innrette seg etter lovbrytere slik at de bare får herje fritt. Forsøker noen å stikke av fra politiet så er de nødt til å ta opp jakten for å ikke undergrave sin egen autoritet. Ja, om det går med noen uskyldige i jakten for så være. Det viktigste er at politiet ikke undergraver sin autoritet! Jeg regner egentlig med at politet har rimelig strenge retningslinjer for biljakter så de ikke setter sine egne, den jagede og uskyldiges liv og helse i fare. En som stikker av fra politiet vil i mange tilfeller ikke gi seg, å ha politiet i ræva stresser vedkommende ekstra og han blir "tvunget" til å øke farten sin. Om politiet har notert bilnummeret og den jagede ser ut til å være fast bestemt på å stikke av så mener jeg politiet bør avbryte jakten. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ja, om det går med noen uskyldige i jakten for så være. Det viktigste er at politiet ikke undergraver sin autoritet! Om politiet har notert bilnummeret og den jagede ser ut til å være fast bestemt på å stikke av så mener jeg politiet bør avbryte jakten. Det er den jagedes skyld om uskyldige blir skadet, ikke politiets.. Og i mange tilfeller så holder det ikke med nummeret. For det første vet man ikke hvem som er føreren av kjøretøyet. Det kan jo for eksempel være stjålet, og da er det helt meningsløst å bare ha nummeret. Føreren av bilen kan også være ruset på et eller annet, og da settes folk i livsfare bare med å ha dem på veiene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ja, om det går med noen uskyldige i jakten for så være. Det viktigste er at politiet ikke undergraver sin autoritet! Om politiet har notert bilnummeret og den jagede ser ut til å være fast bestemt på å stikke av så mener jeg politiet bør avbryte jakten. Det er den jagedes skyld om uskyldige blir skadet, ikke politiets.. Ja, men det betyr ikke at politiet er uten skyld om så skjer. Og i mange tilfeller så holder det ikke med nummeret. For det første vet man ikke hvem som er føreren av kjøretøyet. Det kan jo for eksempel være stjålet, og da er det helt meningsløst å bare ha nummeret. Føreren av bilen kan også være ruset på et eller annet, og da settes folk i livsfare bare med å ha dem på veiene. Politiet må selvsagt vurdere fra tilfelle til tilfelle, men å ha som prinsipp å "aldri gi seg" er livsfarlig. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Når en motorsykkel kommer i stor fart anser jeg det som mindre farlig enn om en bil kommer i samme fart. Kommer uansett til å gå mest utover syklisten, men en bil kan du ta med deg flere. Jeg kan ikke se for meg at politiet aldri kræsjer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 politiet har ikke en "aldri gi seg" holdning i norge, dette blir vurdert ut i fra hvor og hva som har skjedd og hvilke kjøretøy som de prøver å ta igjen. i utgangspuktet er ikke politiet en trussel for andre bilister, da de har trening i slikt(klart, de er en liten risiko, men det blir ikke vurdert) det de ser på er kjøringen til og bilen til den de skal ta, er det en ferari på tom motorvei vil de ikke prøve å ta den igjen, mens en sliten golf vil de prøve mer på. de vil også slippe folk lettere i tett befolkede områder enn ute på landet, fordi pga fotgjengere. men dette er noe de tar fra gang til gang, men de prøver jo så klart å stoppe den andre bilisten så sant dette er mulig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå