Jens72 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Skal bygge en billig pc som skal kunne takle AoC rimelig greit. Hvordan ser denne ut og passer alt sammen? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74034 Har valgt et veldig billig hovedkort, er det ok eller passer det ikke med resten? Er det noen flaskehalsen, eller står de ulike komponentene i stil med hverandre? (eventuelt nedgradere til denne gå ok: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1651310;c:103086)? Har en harddisk allerede, er det samme hvilken type en bruker, alle passer uansett? Og sist men ikke minst, vil jeg kunne spille AoC på denne PC-en uten å slite på absolutt minimum, da jeg gjerne vil ha høyere grafikk for bedre spillopplevelse. Setter stor pris på all hjelp da jeg ikke er veldig god på dette men har bare sett på andre sine pc-komponeringer smile.gif PS. Har DVD, tastatur og skjerm allerede. Endret 28. mai 2008 av Jens72 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Skal bygge en billig pc som skal kunne takle AoC rimelig greit. Hvordan ser denne ut og passer alt sammen? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74034 Har valgt et veldig billig hovedkort, er det ok eller passer det ikke med resten? Er det noen flaskehalsen, eller står de ulike komponentene i stil med hverandre? (eventuelt nedgradere til denne gå ok: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1651310;c:103086)? Har en harddisk allerede, er det samme hvilken type en bruker, alle passer uansett? Og sist men ikke minst, vil jeg kunne spille AoC på denne PC-en uten å slite på absolutt minimum, da jeg gjerne vil ha høyere grafikk for bedre spillopplevelse. Setter stor pris på all hjelp da jeg ikke er veldig god på dette men har bare sett på andre sine pc-komponeringer smile.gif PS. Har DVD, tastatur og skjerm allerede. Jeg fikk noe særlig ut av noen av de to linkene du skrev.. husk og kryss av på lesbar for alle inne på handelkurven.. og den amentio linken kom jeg til startsiden for amentio? Endret 28. mai 2008 av Cenariuz Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Beklager, nå skal det være ordnet Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har samme kabinett.. mitt hovedkort kostet nå 350 kroner eller noe slikt, så er vell noe av samme opplegg som det du har.. og har noe av samme rammen 4gb 800mhz hastighet.. og skjermkortet ditt er veldig likt som mitt.. kanskje litt bedre.. Harddisk har lite og si for spilling.. men mer vist du skal gjøre større oppgaver på maskinen så vil det gå litt trægt men en dårlig Harddisk.. Så alt til nå er bra nok for AoC.. og alt skal passe sammen.. Eneste er CPUen.. jeg ville ikke valgt lavere CPU værtfall.. men i følge canoyourunit.com så er kravene for AoC prosessor: Minimum: Pentium 4/Athlon XP or better og over 3ghz.. og det er du godt over.. Alt skal passe og du kan kjøre AoC med litt under maks og ha 40-50 fps lett.. Når jeg er rundt i byer osv så faller min Fps til rundt 30.. men det ser allikavel bra ut.. slik som i Wow vist du har spilt det.. og man har 30 fps.. så hakker det værre.. men jeg syntes det er ser forsatt flott ut med 30 fps i det spillet.. PS: jeg er ikke den råeste på data her inne.. men jeg har sett over handlekurven din 3 ganger.. og alt skal passe.. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Takk for et utrolig bra svar Cenariuz! Ja, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med CPU. Om jeg skal gå ned, beholde den jeg har lagt i handleliste, eller kanskje gå opp til e8200? Leser at mange sier at CPU ikke er så viktig og at det er GPU og minne som er det viktige. Men takk igjen for et veldig godt svar, får se om andre har noe å tilføye her, hvis ikke så bestiller jeg PC-en i morgen så blir det spilling av AoC så fort som mulig. Gleder meg! Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja det var just det.. er jo ikke så mange kronene de skiller.. og hovedkortet ditt skal støtte den prosessoren så vidt jeg ser.. støtter værtfall 1333MHz FSB det hovedkortet.. Men det kan nok en annen som har litt peiling på det svare på.. Gikk just inn på AoC.. 1280x1024 oppløsning med alt på High.. og på hvor lang avstand man skal se har jeg 1200meter.. 1200 av 3000... Og jeg ligger på 40-50 fps når jeg løper rundt og levler.. Så du får ikke noe mindre fps værtfall =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå