presets Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Heisann! Jeg kjøpte meg 2 stk Z5500 for rundt et år siden.. Ved leveranse klarte jeg å miste bassen når jeg pakka ut.. jeg trodde ikke dette betydde noe så jeg satte opp systemet og prøvehørte noen låter.. etter et par minutter på høy lyd begynte det å "lagge" i lyden.. Jeg sendte det anlegget i retur og fikk et nytt. Nå har jeg fått samme problem igjen. Etter noen minutter med høy lyd så begynner det å lagge.. forsvinne først i 1sek om gangen.. og ender til slutt opp på 1min og gjennom hele sangen(Spørs hvor tålmodig jeg er.. den går tilbake til vanlig når jeg skrur anlegget av og på med hovedbryteren.) Jeg vet det er anlegget som er problemet.. Har skiftet mellom 3 lydkort. (Xfi, Onboard og ekstern SB) Thx Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har samme anlegget og aldri opplevd noe lignende.. Hva mener du med høy lyd da? Hvor mange "volum-streker" på kontrollen? - Eirik - Lenke til kommentar
presets Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 over fire hele... :/ (altså 8 halve) Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har samme anlegget og aldri opplevd noe lignende..Hva mener du med høy lyd da? Hvor mange "volum-streker" på kontrollen? - Eirik - Samme her Lenke til kommentar
presets Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har samme anlegget og aldri opplevd noe lignende..Hva mener du med høy lyd da? Hvor mange "volum-streker" på kontrollen? - Eirik - Samme her HJelper ikke meg at dere sier dere ikke har opplevd det... :/ Virker som at bassen blir litt varm.. :S Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det høres ut som om strømforsyningen tappes for strøm når du spiller veldig høyt, og subwooferen dermed ikke får den nødvendig effekten for å operere normalt. Ordner det seg så fort du skrur ned litt igjen? Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 er et kjent problem med de egentli. fikk 2 nye sett jeg men alle hadde samme feilen. jeg fikset det midlertidig med å sette en vifte bak kontrollern. men så ble jeg lei av det og prøvde med en optisk kabel og da ble alt greit. så skaff ny kabel, vifte eller sende inn helt til du får et som fungerer som normalt:) håper dette hjalp:) Lenke til kommentar
presets Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Optisk kabel? hvor kobler jeg det til et Creative x-fi fatal1ty professional lydkort? Har bare 4 jacks og en kobling som ligner på en brei VGA kobling..? Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) det blir en slik kabel den får du kjøpt hos de fleste el-forhandlerne. her er baksiden av ditt hovedkort (om jeg ikke tar helt feil) der står det S/PDiF out(Optical) og S/PDIF out(Coaxial) der skal du koble til enten en optisk kabel eller en coax kabel slik ser en coaxial kabel ut du får også bedre lyd med en av disse kablene isteden for minijacks Endret 30. mai 2008 av EspnV Lenke til kommentar
presets Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg har ikke optisk på lydkortet.. skal jeg bruke HK da? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Ja, når man bruker optisk eller coax er det ingen forskjell på om man bruker det integrerte lydkortet på hovedkortet eller et eget PCI-lydkort. All signalbehandling vil bli gjort av Z-5500 når man bruker en digital tilkobling. Endret 30. mai 2008 av Skagen Lenke til kommentar
presets Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Virker som at alt er greit igjen nå. Koble fra hele anlegget. la det stå et døgn og koble det opp igjen. Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 får håpe det ordnet seg med det da men du skal vite det at du får mye bedre lyd med optisk/coaxial kabel Lenke til kommentar
presets Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Fungerte ikke allikevel. får prøve coax greia^^ Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 jupp satser på at det blir greit da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå