Gå til innhold

Mest jenter eller gutter med mac her på forumety?


Er det flest gutter eller jenter som har mac?  

31 stemmer

  1. 1. Jeg har mac og er:

    • Jente
      3
    • Gutt
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig mange jenter som får øynene sine opp for mac, ja. De jeg gikk medier og kommunikasjon med har nesten alle mb(p) i dag, gutter så vel som jenter. Dog blir det da en god del mer jenter enn gutter på grunn av kjønnsfordelingen på linja, men. :p

 

Uansett, som veldig mye annet sprer slike ting seg veldig fort via "word of mouth", spesielt blant jenter, noe jeg fikk erfare når veninnene til jentene i klassen min plutselig gikk rundt med black/macbooks under arma på skolen. :) Det at det i denne gruppen ikke er stort fokus på spill gjør terskelen noe lavere enn hos dell-gutta i hjørnet. (hihi)

Lenke til kommentar

eeyyy.

 

Hva får deg til å tro at det er bare gutter som bruker MAC ? :p

 

Jeg elsker MACen min, og jeg er jente.

Alle jentene på linja mi har MAC, utenom ei da. Hun er sær.

 

Men på min linje er det flest jenter som har MAC, fordi gutta liker bedre PC slik at de kan gjøre viktige ting som å game CS, WOW og slikt. For de synes det er for vanskelig å bruke en windows terminal for å installere spilla ;p

Lenke til kommentar

Min samboer (Jente) har en MB, 2 år gammel. Hun bruker den daglig og er veldig fornøyd med den.

Jeg har også en MB men av nyere modell, fungerer knallbra. Håper bare den takler Starcraft 2 når det kommer, hvis ikke må jeg vel kjøpe meg en MBP med bedre skjermkort :)

Lenke til kommentar

det er ikke bare designet som appellerer for jenter.. men må da si at det ikke finnes noe finere datamaskin enn en mac.. er jo meget enkelt om man først blir vant med det også da, mye mindre å sette seg inn i enn på pc,. (selve maskina, ikke programmer og slikt)

 

da jeg skulle få internett-tilgang på hybelen dro jeg og en venninne på data-kontoret på universitet, hun har pc og fikk den største blokka med veiviser for hvordan det skulle gjøres. Jeg, med mac, fikk 1 A4 ark, vips, ferdig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Okei !

Jeg synes denne diskusjonen kunne begi seg litt mer ut på enn at folk bare bekrefter kjønn og at de har MAC. Synes man kan fortelle litt om hva man bruker MACen til, så forstår man kanskje hvorfor mann/kvinne har valgt MAC.

 

Jeg bruker min MAC for Design, redigering av film og bilder, samt jeg synes det er en enkel maskin og håndtere.

Lenke til kommentar

Er gutt og bruker MacBook Pro.

 

Akkurat nå så bruker jeg ikke den til spesielle oppgaver. Kjøpte den forrige år for å drive med videoredigering. Driver ikke mye med det nå. Noe Photoshop. Bruker den ofte til presentasjoner på skolen. Og generelt sett for at OS X er et bedre operativsystem å jobbe med en Windows

 

Skal sannsynligvis bruke den til web design til høsten, siden jeg nettopp har fått mitt eget domene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...