LewK Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei, jeg trenger noen fornuftige innspill til et (for meg) temmelig uforklarlig nettverksproblem. Jeg har en bredbåndsrouter (thomson 516v6) hvor jeg har slått av det trådløse nettverket, fordi det var veldig ustabilt. Til denne har jeg tilkoblet et 3com trådløst accesspunkt. Thomson-boksen kjører som DHCP-server, mens denne funksjonen er avslått på 3com-boksen. Problemet mitt er at ikke alle maskinene i nettverket får tilgang til internett. Den ene får "rar" (beklager manglende beskrivelse) fra DHCPen, ikke en skikkelig IP-adresse og gateway. Derimot står det at den er tilkoblet det trådløse nettverket, uten noen problemer. Jeg har forsøkt å gi den "riktig" IP og alt annet den trenger manuelt, uten resultat. Det er stort sett bare en maskin som er kranglete, de andre fungerer bra. Hvis jeg derimot skrur på DHCP-serveren på 3com-boksen begynner den kranglete maskinen å fungere uten problemer, men da igjen er det andre maskiner som faller ut. Noen innspill? Alt mottas med takk. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har hatt lignende erfaringer: 3com g54 bokser fungerer dårlig som DHCP forwarder. Har prøvd å sette inn flere på et 'større' linksys nett men de lager kun problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå