Gå til innhold

P4 med HyperThreading

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc, men en kompis av meg sier at hvis jeg skal kjøpe ny pc, så bør jeg vente til etter at Intel har kommet med HyperThreading på sine prosessorer. Er det noen som vet hvor mye HT vil koste ekstra, og hvor mye prisen på de andre prosessorene vil synke?

Tusen Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne hvorfor det hele tiden anbefales det aller siste. Hvorfor

skal man betale 5700,- for en 3,03, når en 2,53 koster 1900,-. Denne

kan glatt settes opp med 150 FSB og yte 2,85 GHz på boxedvifta.

Jeg anbefaler deg PE Chipset og en 2,53 GHz. Sørg for at rammen du kjøper er PC3200 eller PC3500, så kan disse benyttes i et senere oppsett med HT(når prisen er falt). Kjøp to like rambrikker så vil disse også kunne benyttes i et dual ddr system.

Med å gjøre dette kan du antagelig kjøpe pc nå, spare så mye at du kan bytte ut hk + cpu (til 3,03) til samme pris som det du må betale for et 3,03 system nå.

Man kan gjerne si at det er det samme om man kjøper 3,06 i dag enn å oppradere til 3,06 om 1 år. Fordelen her er at man ikke helt vet hva som er det optimale om 1 år. Du vil sitte igjen med 4000 kroner som du sparer ved å gå for 2,53 og dermed kunne stå litt friere ved valget når oppgradereringen skal skje.

Yoda

Lenke til kommentar

men HT er jo mye raskere enn vanlig, er den ikke? jeg så på en test av HT mot vanlig på tomshardware.com, og der sammenlignet de en p4 2,66gHz (tror jeg) med HT mot en 3,06gHz uten HT, og der var 2,66 med HT mye raskere enn den uten.

Når kommer 800fsb? var det i april?

tusen takk for all hjelp! :woot:

Lenke til kommentar
En P4 3.06 ghz (som er den eneste modellen med HT), koster kr 5728 på komplett.no... Bortkastede penger spør du meg. Kjøp heller en 2.66 eller noe og spar over 3 lapper.

I april kommer p4 med 800MHz FSB og HT, fra 2.6 til 3.20GHz. Du skal vist kunne velge om du vil ha med eller uten HT, men du sparer ikke mangen kroner ved å velge uten HT/eller 400/533/800MHz FSB.

Motte bare legge med en test med det nye brikke sette fra intel(Granite Bay) Se meget bra ut, gleder meg som en liten unge til de nye kortene er i butikkene. Så skal eg og ha meg ett om noen månder? Since the GNB MAX is a workstation motherboard rather then a desktop board, there are zero overclocking options.

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1301

http://www.theinquirer.net/?article=4269

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...