nikk0 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Vel, var i garasjen litt på fredag og i går.. Fant ut av coiloversene jeg hadde fått ikke passet, så vist noen har en gti-r som trenger coilovers, si i fra! Så da blir det nye dempere og 40/40 senk i stedet.. Og når jeg først har ute demperne, så er det litt rust som må vekk: (Kanskje litt vanskelig å se hva det er, men det er toppen av bakre-høyre hjulbue..) Og dette var det som var igjen av bremseskjoldene mine bak: Hvordan er det å montere på nye? må alt av bremseskiver etc av først da? Skal se om jeg ikke kan få lurt brodern inn for litt rustsveising til uka.. Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Vel, brodern er i gang med sveisingen.. Ble lite med bilder, men fikk noen før vi kom godt i gang... Glemte etter bilder.. Skal få det en annen dag. Ellers så skjer det lite. Er litt i planleggingsfasen på carputeren. Som skal i hanskerommet. Tror det blir den gamle shuttle'n som ofres her ja.. Og ett oversiktsbilde, av skjerm gaugepod, rot, etc..: Fant et bilde av venstre hjulbue bak etter sveising og slikt: Endret 13. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Har fått bilen ned på jorda igjen, og testet en liten kjøretur med 40mm senk bak, ble en helt annen og bedre bil og kjøre, selv om den var god før og! Men jeg synes fortsatt ikke den helt er lav nok uansett da..: (OBS: kun senket 40 bak, 40mm foran kommer!) Kommer til å prøve å senke 40mm foran og, og der hvordan den ser ut da, er den fortsatt for høy, blir det nok coilovers.. Anbefalinger av coilovers? Har vurdert K-sport og D2. Men er åpen for andre og, TUW er ikke farlig, blir ikke godkjente på 4x4 uansett. Ser heller at prisen er ganske lav. D2 til 6k er jo akseptabelt kanskje? Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Kjipt med rust ja, men nå begynner det å ligne på noe. Gjorde seg med noen nye deler og litt senk. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 16. august 2008 Forfatter Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Slenger ut noen bilder av hvordan det ser ut i motorrommet etter rustsveising. Er fortsatt ikke helt ferdig, men det går da fremover iallfall..: Før: Nå: Er godt i gang på den venstre siden og: Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Blir nok bra når du får lakkert hele bilen =) Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Kjipt med rust ja, men nå begynner det å ligne på noe. Gjorde seg med noen nye deler og litt senk. Synes ikke senkefjærene senket nok jeg. Men satser på at de siger sammen litt med tiden.. Rust er ett HELVETE ja! Men den er på vei bort nå, sakte, men sikkert.. Har fortsatt igjen å sette på nye øvre og nedre bærebro/arm og senkesett foran, så kan jeg kanskje få testet bilen noe runder å se hvordan den oppfører seg.. Blir nok bra når du får lakkert hele bilen =) Takk! Satser jo også på at det skal bli greit da ja.. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Siden jeg var så flink å fikk lagt skifer i går, så måtte det herde idag, så da kunne jeg lure meg ut i garasjen litt... Fikk ikke gjort stort, kappet til noe småbiter til panseret, men vet ikke helt om jeg ble fornøyd..: Mulig jeg må lage ennå større biter, å legge på 1 cm under midten av panseret også.. Men da er jeg redd jeg kommer til å bli stoppet i kontroll pga det.. Og det ønsker jeg IKKE. Så, hva synes dere, skal jeg sveise de fast, og se hvordan det blir..? Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Var en liten tur i garasjen igjen idag, etter jobb.. Var sliter etter hard dag på jobb, så ble en kort tur i garasjen.. Men fikk på litt karroserideler. Synes den begynner å se litt bra ut nå da.. Har bestemt meg for å gå for orginalfangeren: Kanskje prøve å modifisere denne grillen til å passe? Måtte ofre litt av den gamle skjermen for å få til "panserforlengeren"..: Nå, hva synes dere? Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Nå har jeg bestemt meg for å droppe både skyline fronten og lidl bakfangeren.. Lurer på å gå for denne løsningen: En dårlig photoshop fra min side..: Ka du tru? Endret 12. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 kan bli greit det ;D,bedre å holde den litt orginal:P Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Huff og huff. Det går seint her for tiden. Men jeg har MANGE prosjekter på ei gang nå. Hadde håpet å få bilen klar til å levere til lakkerer før jeg reiser til bali 6. oktober, men det begynner å nærme seg skremmende fort.. =/ Ellers har jeg ikke fått tid til å gjøre noe særlig heller.. Må få sveiset den panserforlengeren, så kan jeg vel strengt tatt begynne å strippe bilen for delere før den skal sendes til lakkering. Noen invendinger om hva jeg må huske å gjøre før jeg sender den avgårde, samt hva jeg må demontere? Men fikk montert noe lys fra dioder som jeg hadde liggende å slenge iallfall.. Endret 13. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) I går kom postmannen med carputeren min! En Acer Aspire One A150.. Skal ut å teste den i bilen i morgen satser jeg på! Endret 13. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Har fått testet pc'n litt nå, og den er egentlig utrolig grei og hendig. Se så liten å søt den pc'n er.. Digger den allerede. <3 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Idag har jeg faktisk fått gjort noe på bilen igjen, startet på å fjerne litt listverk og interiør i dørene..: Har demontert alle dørtrekkene og, men gadd ikke ta bilde av det, da det er lite spennende.. Men det er kanskje dette og? Anyways, så var brodern innom en tur idag med sveiseapparatet, da da var det bare å få kastet av panseret igjen, og lagt det ned for sveising.. Nakent motorrom..: Så var det bare å sette på plass panseret igjen. Det står fortsatt litt skjevt, men det skal jeg rett imorgen vist jeg for tid. Må også tinne/sparkle og pusse litt her før lakkereren skal overta..: Det var det for denne gang.. Er vel det mest spennende jeg har gjort på lenge.. =/ Er skikkelig i underskudd på pågangsmot for tiden.. Har også 3 rom i huset som må pusses opp nå så.. Men skal bli ferdig med bilen først satser jeg på.. Men jeg trenger litt nytt mot! Så litt feedback kan ikke skade..! Endret 13. juli 2009 av nikk0 Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Trur det blir kjempestrøkent når du får lakkert den =) Kan hende jeg ikke har lest godt nok, men hvilken farge tenker du på ? Helst ikke den standard blåfargen Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Trur det blir kjempestrøkent når du får lakkert den =)Kan hende jeg ikke har lest godt nok, men hvilken farge tenker du på ? Helst ikke den standard blåfargen Har valgt å gå for en Toyota farge; 8b6 ... Ser slik ut: Håper og tror at den skal se bra ut på min bil og.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 åja stemmer, ja den der blir nok nice den =) Lenke til kommentar
holyman Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Rekker du lakkering da ? *: Fant ikke noe om farge/lakkering i tråden din på nccn.no :/ Endret 22. september 2008 av holyman Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Et flott prosjekt du har på gang der. Har null peiling på å skru bil, mens syns det er interesant å følge med på deg! Tydeligvis bare fantasien og lysta/overskuddet som hindrer deg. Skal du beholde motoren i original stand? Hilsen Erik/Moss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå