Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavilion tx1250 AMD Turion X2 TL56

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bærbar laptop ifra HP, som jeg kjøpte den første oktober ifjor. Engang tidligere har den vært på service hos infocare ved juletider ifjor, i forbindelse med en ødelagt harddisk.

Det som har skjedd nå er at den nekter å starte i det hele tatt. Jeg har tatt ut batteriet, og prøvd med kun AC adapter, men dessverre ingen reaksjon. Ingen lys som vil lyse eller noe, helt død.

Den vil rett og slett ikke starte, mens for noen timer siden var helt normal. Denne feilen oppsto for under en time siden, og jeg har prøvd å google etter det som bare det, men ingen resultater.

For meg så kan det virke som om det er noe galt med hovedkortet, og det er jo garantisak, men da blir det en evigvarende venting hos infocare, ved juletider brukte dem opp mot en måned, og det passer meg utrolig dårlig, siden jeg er utenlandsstudent, og drar til Norge imorgen, og har planer om å være hjemme i cirka en uke.

Har noen der ute, noen tips og triks for at det blir liv i den? Har veldig mye skolerelatert stoff, som jeg gjerne vil redde, så vil nødig sende den inn.

http://www.hardware.no/artikler/hp_erkjenn...-baerbare/46698

Tydeligvis, så er det problemer med HP maskiner, men får det ikke til å stemme med modellnummeret mitt..

Håper på noen kjappe svar ifra dere..

Endret av msakram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

Skulle bare meddele hvis noen seinere får det samma problemet som meg, og søker seg rundt omkring, og ender opp med å komme til å lese dette.

Problemet med maskinen min var at hovedkortet var død, og nå har infocare byttet ut hovedkortet med ett nytt, og maskinen lever igjen.

Før jeg leverte den inn til infocare fikk jeg en mail ifra hp, som lyder som dette, itilfelle det hjelper noen andre der ute på nettet som leser dette..

"Koble fra laderen, ta ut batteriet, hold inne på-knappen i 15 sekunder (uten noen form for strøm tilkoblet). Slipp knappen, koble til laderen og prøv å starte datamaskinen på normalt måte. Noen forskjell?"

Håper dette hjalp noen andre som måtte lese dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...