Gå til innhold

Vista Ultimate og Xbox 360 mediacenter.

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter med å få koblet sammen min 360 og min vista laptop. Xboxen er tilkoblet via kabel. Og funker som fjell mot xbox live på nett. Laptopen med Vista kjører jeg trådløst. Denne funker også mot nett.

Problemet er at de ikke finner hverandre. Laptopen har 10.0.0.3 som ip og xboxen har 10.0.0.4. Når jeg prøver å pinge fra laptop svarer ikke xbox.

Er det min Speedtouch 585i v6 som føkker med meg? Som ikke tillater kontakt mellom trådløst og kablet? Sperrer den på noen måte? For når jeg kabler til laptopen funker det med engang.

Skulle så gjerne ha fått spill av musikken på laptopen via xbox, så om noen kan kanskje vet om en løsning er jeg evig takknemmelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei. Sliter med å få koblet sammen min 360 og min vista laptop. Xboxen er tilkoblet via kabel. Og funker som fjell mot xbox live på nett. Laptopen med Vista kjører jeg trådløst. Denne funker også mot nett.

Problemet er at de ikke finner hverandre. Laptopen har 10.0.0.3 som ip og xboxen har 10.0.0.4. Når jeg prøver å pinge fra laptop svarer ikke xbox.

Er det min Speedtouch 585i v6 som føkker med meg? Som ikke tillater kontakt mellom trådløst og kablet? Sperrer den på noen måte? For når jeg kabler til laptopen funker det med engang.

Skulle så gjerne ha fått spill av musikken på laptopen via xbox, så om noen kan kanskje vet om en løsning er jeg evig takknemmelig.

Har samme problem her også. Fikk byttet ut min gamle 585i (mulig den første på markedet) til v6 fra NGT da den gamle ikke ville slippe igjennom xboxen til live kontoen. Nå har jeg fått samme problem som deg. Xboxen vil ikke koble seg til vista maskin, hverken via medie deling eller media center extender funksjonen. Det kan virke i noen få minutter etter at PC-en har skrudd seg på for så å feile etter kort tid. :hmm:

For å gjøre det enda mer forvirrende: Min bærbare som kjører XP Pro får delt utmerket bilder, musikk og filmer via WMP 11.

Etter å ha reinstallert Vista Ultimate, er problemet der fortsatt.

Koblet så opp den gamle routeren, der virket deling utmerket. Men vi var tilbake til at XBOX-en ikke fikk snakket med live kontoen igjen.

Vet ikke hvem som skal ha skylden av Microsoft eller Thomson. Et eller annet snålt går galt i denne kombinasjonen.

Om det er noen der ute som har et hint om løsning, tar jeg i mot dem med glede. :thumbup:

Tror jeg snart har lest og prøvd alt. Med unntak å nedgradere Vista maskinen til XP...! :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

noen her som fant noen løsning på dette?

Har samme problemet egentlig. Har thomson router fra telenor...har ikke prøvd og også koble pc`en til routeren med kabel slik som xboxen er, men har prøvd alt annet jeg har funnet på nett...

vista home premium her med windows media center. Får opp filer og slikt på xboxen, som jeg har delt fra pc`en, men jeg klarer ikke og koble opp media center. Står bare et den "connecter" helt til det kommer opp en dialog om at "connection failed" eller no.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

har lignende problem med min vista home edition(laptop) og xbox 360. har hatt kontakt en gang og da funket det en stund men aner ikke hvorfor. edit: nå kom jeg på at det var laptopen som plutselig fant xbox360n en gang jeg ved uhell skrudde på media centeret.

Regner med de fleste har skrudd fram og tilbake på brannmur..?

Hadde vert glimrende om noen fant en løsning på dette evt. kunne delt innstillingene sine som fungerer..

Endret av glamongo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OOOOOOOK. Idag fant plutselig pcn xbox360n igjen. Aner ikke hvorfor.

Innstillinger:

Avast antivirus PÅ

Windows Brannmur PÅ

windows mediaplayer på

inns.jpg

konklusjon LOL (vi får se hvor lenge det varer denne gangen..

Endret av glamongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...