Gå til innhold

Hjelp til konfigurasjon av Multicom-bærbar hovedsaklig for spill

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe multicoms "ekstrem bærbar", men jeg er usikker på

konfigurasjonen. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....81%3bc%3a100560

Første spørsmål er om E6850 yter bedre enn q6700 i noe annet enn multitasking-situasjoner?

Andre spørsmål er om det fortsatt er bakdeler ved å kjøpe 64-bits vista, med tanke på programkompabilitet osv? Og er det stor forskjell på de to ulike minnemerkene?

Fins det forøvrig noen bedre spill-laptoper enn denne i landet?

Setter pris på alle innspill!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se denne tråden for en diskusjon av duo versus quadprosessor for tilsvarende maskin bygget av Sager. Jeg har bestilt den samme maskinen og valgt Q6700 fordi jeg regner med å ha den i 3-4 år og at det kommer flere og flere spill og andre programmer som utnytter flere kjerner. Kjøper ikke 64-bits Vista foreløpig siden noe ekstern hardware jeg skal bruke ikke har driver for 64-bit, kommer til å satse på XP pro inntil videre, evt. dual boot med Vista. Multicom sier at den dyreste RAMen har bedre CL (cache latency) og derfor kan være litt raskere enn den andre. Vet ikke hvor varm den blir før jeg får den, men jeg har lest at det meste av varmen blåses ut bakover, ikke nedover. Uansett skal den jo være dimensjonert for å tåle den varmen CPUen og GPUen(e) lager.

Lenke til kommentar
Takk for oppklaringen! :)

Skal bestille maskinen i løpet av dagen med henholdsvis q6700, 32 bit vista og den dyreste rammen.

Kos deg med hørselsvern og asbest hansker, dette blir varmt!

nei,nei,nei,, dette blir feil å påstå? har du pcen selv eller ?

Jeg har testet den pcen der med Q6600 overklokket til 3Ghz , og temperaturene

lå mellom 35-40grader. gikk opp til 65grader undel laaang torturtest. Det er totalt akseptabelt , og forholdsvis kjølig.

Kos deg med pcen Tørrfisk. Jeg hadde forøvrig ALDRI kjøpt den med Q6700 prosessoren ,

da Q6600 prosessoren kan klokkes til som sagt 3Ghz, ved en liten tweak på cpu sokkelen.

Du sparer MASSE penger på det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...