Skogluund Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg har akkurat installert nytt HW i maksinen min, er selv ganske sikker på at jeg har satt inn alle kabler etc riktig, men alikevel da jeg starter opp maksinen går alle viftene for fult, og jeg har ikke noe bilde på skjermen, bare "no signal" noen som vet hva som er feil? har testet med 2 forskjellige Skjermkort! please hjelp! dette suger skikkelig Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Det vannligeste årsaken til "no signal" er at skjermen er ikke riktige tilkoblet, dvs. pluggen er løs, eller sitter feil, og ligenende. Hva har du instalert nylige? Endret 28. mai 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Skogluund Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Hovedkort, CPU, og Ram.. Og vet at kabelen sitter skikkelig i, det som plager meg er at alle viftene går på ful styrke, de rorer seg ikke ned etterhvert Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Viftene er ikke farlige, du kan fikse dem senere, men full fart på disse antyder noe varme utviking i systemet. Siden nesten alt er nytt, du kan prøve å frakoble alt som er unødvendig dvs. ekstra RAM, disk, osv og starte med minimalt hardware for å teste. Det hadde vært fint om du kunne liste alle komponentene dine, da kan flere gi deg mer nøyaktige tips. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Alltid clr_cmos eller reset bios som noen sier når vifter og alt stater,men den booter ikke. Og en minne-brikke. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvis du nettopp har innstallert nytt hovedkort så har du vel flytta over skjermkortet også, så da er vel kansje så enkelt som at du ikke har montert det skikkelig? Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Ville hvertfall gått over alle ledninger og deler for å sjekke at de sitter skikkelig i. Regner med at du vet hva du driver med, og at delene passer sammen, men hvis ikke kan jo dette være problemet. Det med viftene kan vel kansje være at du ikke kommer inn i bios, og derfor blir ikke viftene justert ned. Endret 29. mai 2008 av haakon_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå