Sewero Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Hva er f.eks Christian i japanske tegn? Hva er "jeg elsker deg"? Mer kommer etterhvert. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 husk at japansk har to skrift språk utenom latin. kanji og et til. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 "Jeg elsker deg" blir vel noe sånt som: あいしてる = aishiteru Eller noe i de baner - Jeg er ikke noe videre flink i japansk enda, og har ikke sett ordet i skrift, så jeg får beklage hvis det er helt på jordet. =) Christian kan du nok skrive omtrent slik: クリスティアヌ = Kurisutianu - Tror ikke du kommer stort nærmere enn det. husk at japansk har to skrift språk utenom latin. kanji og et til. Nei, de har tre sett med tegn. Kanji, Katakana og Hiragana. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 ah, da så Mente jeg hadde lest noe lignende en plass. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 Men jeg vil gjerne ha tegnene dems, ikke vårt skrift språk. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg skrev det med hiragana/katakana. Hvis du ikke ser tegnene, er det antageligvis fordi PCen din ikke har fontene lagt inn. Endret 29. mai 2008 av SGE7000 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 Hvordan får jeg de fontene inn i FF? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 3. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2008 MS Gothic Font Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 7. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2008 Er riktig at de har tre, men man deler gjerne opp i kanji og kana (hvor kana da er både hiragana og katakana). Også tar vi med kanji når vi skriver selvfølgelig 愛している((aishiteiru)høflig form) - 愛してる((aishiteru) mindre høflig; muntlig form) Vil også være bedre å skrive クリスティアン Å bruke ヌ i stedet for ン er egentlig meningsløst i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå