fa74b4a4-8b2c Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei, kom over dette upload scriptet for en stund siden: <?php //set where you want to store files //in this example we keep file in folder upload //$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']; = upload file name //for example upload file name cartoon.gif . $path will be upload/cartoon.gif $path= "upload".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']; if($ufile !=none) { if(copy($HTTP_POST_FILES['ufile']['tmp_name'], $path)) { echo "<b>Successful</b><BR/>"; //$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'] = file name //$HTTP_POST_FILES['ufile']['size'] = file size //$HTTP_POST_FILES['ufile']['type'] = type of file echo "File Name :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']."<BR/>"; echo "File Size :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['size']. "kb <BR/>"; echo "File Type :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['type']."<BR/>"; } else { echo "<b>Error</b>"; } } ?> <input name="ufile" type="file" id="ufile" size="50" /> <center><input type="submit" name="Submit" value="Upload" /></center> Dette scriptet virker fint på små filer, som er på noen kb. Men scriptet vil ikke laste opp større filer, som feks er på 2mb eller mer. Er det noe jeg gjør galt? Eller er det noe galt med scriptet. (Som jeg fant her) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Dette er en begrensning satt i PHP sin konfigurasjon. Ta en titt etter upload_max_filesize og post_max_size i php.ini. Edit: Dersom du ikke har direkte tilgang til konfigurasjonsfilene, kan du evt. prøve ini_set(). Endret 28. mai 2008 av Jonas Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Tusen takk for raskt svar, skal prøve ut det... Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei, kom over dette upload scriptet for en stund siden: <?php //set where you want to store files //in this example we keep file in folder upload //$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']; = upload file name //for example upload file name cartoon.gif . $path will be upload/cartoon.gif $path= "upload".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']; if($ufile !=none) { if(copy($HTTP_POST_FILES['ufile']['tmp_name'], $path)) { echo "<b>Successful</b><BR/>"; //$HTTP_POST_FILES['ufile']['name'] = file name //$HTTP_POST_FILES['ufile']['size'] = file size //$HTTP_POST_FILES['ufile']['type'] = type of file echo "File Name :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['name']."<BR/>"; echo "File Size :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['size']. "kb <BR/>"; echo "File Type :".$HTTP_POST_FILES['ufile']['type']."<BR/>"; } else { echo "<b>Error</b>"; } } ?> <input name="ufile" type="file" id="ufile" size="50" /> <center><input type="submit" name="Submit" value="Upload" /></center> Dette scriptet virker fint på små filer, som er på noen kb. Men scriptet vil ikke laste opp større filer, som feks er på 2mb eller mer. Er det noe jeg gjør galt? Eller er det noe galt med scriptet. (Som jeg fant her) Det burde ikke være nødvending å røre noe i php.ini'en for dette. hadde et script en gang der du kunne sette Max størrelsen i selve scriptet.. hm husker ikke hvor jeg la det da xD skal lete litt Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg her ikke satt noen begrensninger på filstørrelsen i php scriptet. Har nå testet ut forslaget ditt Jonas, det var tydeligvis dette som var "problemet", nå virker alt utmerket Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå