Gå til innhold

Har jeg god nok PSU for å dra et av disse skjermkortene?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ett nytt skjermkort for å kunne kjøre Age of Conan, har Nvida 6200.

 

har sett på Club3D GeForce 7600 GT AGP, og Club3D Geforce 7600 GS 256MB AGP.

 

Resten av PC-en min består av;

HovedkortMSI K8N Neo2 Series (MS-7025) (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

 

CPU typeAMD Athlon 64, 3200+

 

Systemminne1024 Mb

 

 

Problemet er at jeg ikke aner noe om strømforsyning, vet heller ikke hvordan jeg har.

 

Trenger jeg bedre strømforsyning hvis jeg kjøper et av disse skjermkortene?

Endret av Haraldson
Emnetittel endret. Se regler for emnetitler og treordsregelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Du trenger ikke 450W+ for en enkelkjerne og 7600GT/GS

2) 9600GT finnes nok ikke til AGP

 

For å finne ut hva slags strømforsyning du har, kan du bare åpne kabinettdøra (helst med strømmen av) og se på klistremerket (skal være en) på den boksen som strømkabelen går til. Altså den boksen som har en kabel ut av maskinen som du kobler i stikkontakten.

Lenke til kommentar
1) Du trenger ikke 450W+ for en enkelkjerne og 7600GT/GS

2) 9600GT finnes nok ikke til AGP

 

For å finne ut hva slags strømforsyning du har, kan du bare åpne kabinettdøra (helst med strømmen av) og se på klistremerket (skal være en) på den boksen som strømkabelen går til. Altså den boksen som har en kabel ut av maskinen som du kobler i stikkontakten.

 

"helst med strømmen av" :p

 

pleier å være oppå strømforsyningen, så du må kansje ta den ut. vist du vet navnet på den så er det are å google..

 

edit: du trenger ikke koble fra, men are ta av skruene så du kan få sett opppå den..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
takk for alle svar :)

 

jeg har Q Tec ATX-350 fant jeg ut, med Max 350 W.

 

trenger jeg bytte ut strømforsyning hvis jeg oppgraderer skjermkort?

kommer litt ann på hvormye strøm resten av komponentene drar.. kan være det funker.. men det kommer sikkert et innleg fra en som har peiling på dette..

 

edit: det er uansett ikke mye du må ut med. men man kjøper ikke noe man ikke trenger..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
takk for alle svar :)

 

jeg har Q Tec ATX-350 fant jeg ut, med Max 350 W.

 

trenger jeg bytte ut strømforsyning hvis jeg oppgraderer skjermkort?

Spørs hva du oppgraderer til ;) . Men en PSU oppgradering skader aldri. HER er en fin PSU til 425 kroner :) .

600W!

 

Disse to kortene krever ikke allverdens, +/- 40W for 7600GT. Så det kan godt være du klarer deg fortsatt fint med det du allerede har.
Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Om navnet er Q-tec ville jeg bare lagt inn en bestilling på en ny PSU umiddelbart!

 

Godt mulig den klarer å drive maskinen med det nye skjermkortet, men jeg ville ikke tatt sjangsen

 

OCZ strømforsyningen er et flott alternativ til en billig penge og kanskje noe du kan ta med deg om du bestemmer deg for å oppgradere hele maskinen!

 

Edit: Om du ikke bryr deg om resten av maskinen og ikke er redd for brann så er det egentlig bare å kjøre på med den PSU-en du har! Satt litt på spissen.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
takk for alle svar :)

 

jeg har Q Tec ATX-350 fant jeg ut, med Max 350 W.

 

trenger jeg bytte ut strømforsyning hvis jeg oppgraderer skjermkort?

Spørs hva du oppgraderer til ;) . Men en PSU oppgradering skader aldri. HER er en fin PSU til 425 kroner :) .

600W!

 

Disse to kortene krever ikke allverdens, +/- 40W for 7600GT. Så det kan godt være du klarer deg fortsatt fint med det du allerede har.

Greit å ha en strømforsyning som yter godt nok til en full oppgradering ;) . Blir dumt for trådstarter hvis han kjøper en dårligere PSU til 300 kroner for å spare de 125 kronene og senere finner ut at han trenger en kraftigere PSU likavel ved en senere oppgradering. Den PSU'en jeg linket til greier fint å kjøre E8400/Q6600, 8800gt/gts(92)/gtx, 4 GB RAM og resten av systemet.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

strømforsyningen din holder mest sannsynlig i bøtter å spann...ikke hør på hva de andre sier. Jeg drar pcen min med en psu på 400w av merket x-gear som kostet 150kr. pcen min har dobbelkjerne prosessor, 3gb ram, 2 harddisker og 8600gt osv. tenker systemet ditt drar rundt 250w+- med det nye grafikkortet.

Endret av eirikand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...