Jan Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 http://www.imdb.com/title/tt0412019/ Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 House of Cards-trilogien. Meget god trilogi som dessverre er veldig ukjent her i Norge. Består av filmene House of Cars fra 1990, To Play the King fra 1993 og The Final Cut fra 1995. To Have and Have Not - en god Bogart/Bacall-klassiker, dog ikke helt ukjent. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 House of Cards-trilogien. Meget god trilogi som dessverre er veldig ukjent her i Norge. Består av filmene House of Cars fra 1990, To Play the King fra 1993 og The Final Cut fra 1995.Disse seriene var populære da de ble sendt på NRK på nittitallet, men i ettertid har de ikke fått så mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 House of Cards-trilogien. Meget god trilogi som dessverre er veldig ukjent her i Norge. Består av filmene House of Cars fra 1990, To Play the King fra 1993 og The Final Cut fra 1995.Disse seriene var populære da de ble sendt på NRK på nittitallet, men i ettertid har de ikke fått så mye oppmerksomhet. Sant det. Heldigvis får man trilogien i dvd-boks osv hos f. eks play.com. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Om du sjekker ut dette forumet her, så vil du finne mange mer ukjente filmer bli omtalt. Fantastisk forum. Du burde hvertfall sjekke ut Allison Almodovar, som står øverst der jeg linket. Kanskje der jeg har funnet flest filmer som ikke er så veldig mye omtalt, pga den høye filmkompetansen blant mange av de som skriver. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 http://www.imdb.com/title/tt0222851/ Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 revange of the nerds, oppfølgeren sug** hardt Lenke til kommentar
Badering Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Alle bør se The Man Who Planted Trees! Fantastisk animasjon av Frédéric Back. Søt, sjarmerende, inspirerende, fascinerende og utrolig vakker Ligger ute på Google Video. Anbefaler alle å sette av en halvtime for å se på denne fantastiske animasjonen! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er godt mulig du har hørt om dem, men dette er filmer du bør sjekke ut hvis du ikke allerede har gjort det: Rounders Boogie Nights Bringing Out the Dead Dark City Delicatessen A Guide to Recognizing Your Saints La Haine Sometimes in April Boiler Room Clockers Finding Forrester Ghost World Higher Learning Office Space Zombie Flesh Eaters Jeg prøver ikke å være obskur, alle filmene på listen er relativt velkjente, men de ligger ikke på 250. Selv om mange av de burde. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Once Were Warriors http://www.imdb.com/title/tt0110729/ Dead Man's Shoes http://www.imdb.com/title/tt0419677/ C.R.A.Z.Y. http://www.imdb.com/title/tt0401085/ Ikke så veldig kjente filmer som anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 EQUILIBRIUM Nydelig film - en helt genial og dyp historie, men spennende plot, bra effekter og råstillig kampscener! Dette er rett og slett en film du MÅ SE! Terningkast 6 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Debuttfilmen til Christopher Nolan, Following, er en intrikat liten thriller med både vrier og vendinger. Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Gerry (2002), av Gus Van Sant. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er du en person som liker Kevin Smith filmer som Clerks og Dogma, og har en god del "nerd" i deg, da er denne for deg. Ikke la deg lure av titelen eller at det hander om noen Star Trek nerds. Det er masse innhold og referanser til alt innen Sci-Fi/fantasy fans, ikke bare Trekkies. Top humor, og fengene dialoger! Personlig er denne en av mine top 10 filmer. DVDen innholder også en referanse liste der de lister opp alle TV serier/Filmer og annet "Nerd" som de tar opp i filmen, og klarer du å fenge opp halvparten av de er du jammen meg ekte nerd/geek! Trodde jeg klarte å få med meg alt, men nei...lol Er en morsom film, anbefales! http://www.imdb.com/title/tt0141105/ Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Vil på det sterkeste anbefale Boondock Saints . En knallbra film som ikke har fått spesielt mye oppmerksomhet. Er vel en av mine topp 5 filmer totalt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Vil på det sterkeste anbefale Boondock Saints . En knallbra film som ikke har fått spesielt mye oppmerksomhet. Er vel en av mine topp 5 filmer totalt Det er vel å ta litt hardt i? Et søk her på forumet gir 27 sider med anmeldelser og annen prat om filmen, mens den har 55 000 votes på IMDb. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg skriver "spesielt mye oppmerksomhet", da tenker jeg på folk flest. Iallefall i min omgangskrets så er det få som har sett den/hørt om den. Søkte ikke etter den på forumet, men tok utgangspunkt i folk rundt meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg kjenner svært få som ikke har hørt om og/eller sett filmen. Den er temmelig kjent - ikke at det gjør den til en dårlig film. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Tror dette må være en av verdens verste plasser å liste opp "ukjente" filmer, da jeg har inntrykk av at forumet generelt ikke ser på filmtitting som en hobby, men en diagnose. De filmene som er ukjent for folk flest, diskuterer vi gjerne hyppig i perioder på flere dager. Det hadde hjulpet hvis trådstarter gjerne nevnte filmer som passet hans smak, blir veldig mye skudd i blinde her. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Da faller den jeg anbefale glatt inn...med usle 1911 votes på imdb.com...lol Endret 31. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå