Joney Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Kan noen forklare meg den fysiske forskjellen på en 10Mbit og en 100Mbit switch hvis det er noen? Eventuelt hva som avgjør om det er en 10Mbit, 100Mbit, 1Gbit osv. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hastigheten på overføring av data per sekund. Men senere om du får f.eks 50/50 mbs internettlinje, så vil du ikke få utnyttet linjen om du har en flaskehals. Hva skal du bruke switch'en til da? for å dele ip-tv? Eller for å dele internettlinje? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Hastigheten på overføring av data per sekund. Men senere om du får f.eks 50/50 mbs internettlinje, så vil du ikke få utnyttet linjen om du har en flaskehals. Hva skal du bruke switch'en til da? for å dele ip-tv? Eller for å dele internettlinje? Ja, jeg vet at hastigheten er forskjellig :!: Men hva er det som gjør at at 10Mbit-switch bare klarer 10Mbit om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hastigheten på overføring av data per sekund. Men senere om du får f.eks 50/50 mbs internettlinje, så vil du ikke få utnyttet linjen om du har en flaskehals. Hva skal du bruke switch'en til da? for å dele ip-tv? Eller for å dele internettlinje? Ja, jeg vet at hastigheten er forskjellig :!: Men hva er det som gjør at at 10Mbit-switch bare klarer 10Mbit om du skjønner hva jeg mener. Annen elektronikk. Kraftigere prosesseringskretser etc. Er jo like opplagt som hva er forskjellen på en 100 og 1000mhz prosessor. Den ene er raskere enn den andre, vil du ha noe dypere svar enn det må du nesten oppsøke en elektroingeniør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå