Joney Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Har kjøpt meg en Dizi-fløyte og lurer veldig på hva tegnene på toppen betyr. Hadde vært kjempefint om noen kunne oversatt det for meg! Takker på forhånd Endret 28. mai 2008 av Joney Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tøft. Jeg selv kan bare oppfatte "3, ned, menneske, blomst, vest" gir liksom ingen mening. Men kan spørre mamma. Hvis du kan vente til i kveld. For det kan være et ordtak eller en liten historie, og det kan kreve tolkning. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Tøft. Jeg selv kan bare oppfatte "3, ned, menneske, blomst, vest" gir liksom ingen mening. Men kan spørre mamma. Hvis du kan vente til i kveld. For det kan være et ordtak eller en liten historie, og det kan kreve tolkning. Flotters, tusen takk! Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Greit. Krevde mamma OG pappa...men kom ingen vei egentlig. De hadde aldri hørt diktet før. Gamle kinesiske dikt er skrevet på en spesiell måte hvor man er nødt til å kjenne til omgivelsene, legendene, mytene og historiene bak alle ordene, navene, stedene og personene som er nevnt i teksten. Jeg er så vidt 17 og født i Norge, så jeg kan ikke så veldig mye. Men her er det jeg har klart å få til: (Der jeg skrev "balkong", mente jeg en "kinesisk paviljong") BILDE! Beklager...kunne ikke hjelpe så mye, men diktet var seriøst veldig vanskelig å skjønne. Nå vet du iallfall hva som står der, men ikke meningen. Men håper du finner det ut en gang. Endret 30. mai 2008 av XieXie Lenke til kommentar
Joney Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Velger å bumpe denne, siden jeg enda ikke har funnet ut noe mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå