Gjest Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei ! jeg har laget et innlogins system for en person som han skal bruke og jeg har ett problem, hvordan skal jeg få den til og ikke skille mellom store og små bokstaver, det vil si at vis jeg starter med stor " S " i steden for liten " s " så skal det være mulig og logge inn fordet. KODE: If txtBrukernavn.Text = "brukernavn" And txtPassord.Text = "passord" Then frmInternett.ShowDialog() Else Dim result As DialogResult Dim Ans As MsgBoxResult result = MessageBox.Show("Feil brukernavn eller passord", _ "Feil!", MessageBoxButtons.OK, _ MessageBoxIcon.Warning) If Ans = MsgBoxResult.Ok Then Exit Sub End If End If Det er koden for login systemet. + hvordan kan jeg sjekke om noe har blitt skrevet inn i feltene ? hva er koden for det, ikke numeric koden med bokstav koden. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Antar nå følgende: textbox1 = brukernavn boks textbox2 = passord boks Function isFieldEmpty(Field As TextBox) If Not Field.Text.Trim() <> "" Then Return False Else Return True End If End Function 'isFieldEmpty Function CheckUsername(username As String) username = username.ToLower() 'Gjør stringen til lowercase If username = "bruker1" Then Return True Else Return False End If End Function 'CheckUsername Ett lite sample på hvordan du kan ha det. Selvfølgelig skal ikke brukernavn og passord være hardkodet i programmet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Takk for svar, men får de ikke til og fungere txtBrukernavn.text = brukernavn boks txtPassord.text = passord boks Hvordan får jeg smeltet det du skrev samme med de navnene ? og det med "checkUsername" hvordan får jeg til at den og " checkPassword " er i en, fordi jeg vil ikke ha 2 stykker fordi da må det komme to msgboxer opp med samme melding. Fikk ikke til den heller "/ Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvorfor i all verden må du ha to meldingsbokser for å kalle to funksjoner? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Sub LoginBt_Click(sender as button, e as eventargs) Handles LoginButton.Click Dim usr As TextBox = txtBrukernavn Dim pwd As TextBox = txtPassord If isFieldEmpty(usr) Then MsgBox("Brukernavnet er tomt") Exit Sub ElseIf isFieldEmpty(pwd) Then MsgBox("Passordet er tomt") Exit Sub End If If CheckUsername(usr.Text, pwd.Text) Then frmInternett.ShowDialog() Else MsgBox("Feil brukernavn og/eller passord") End If End Sub Function isFieldEmpty(Field As TextBox) If Not Field.Text.Trim() <> "" Then Return False Else Return True End If End Function 'isFieldEmpty Function CheckUsername(username As String, password As String) username = username.ToLower() 'Gjør stringen til lowercase If username = "bruker1" and password = "Pass1" Then Return True Else Return False End If End Function 'CheckUsername Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Takk men et problem til selv om jeg har skrevet inn noe i begge feltene så kommer det: " brukernavn er tomt " det kommer ikke på passord feltet. ( når jeg skriver feil brukernavn og passord det er da det kommer) Lenke til kommentar
brgr Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Så att det var feil med isFieldEmpty Function isFieldEmpty(ByVal Field As TextBox) As Boolean If Field.Text.Trim = "" Then isFieldEmpty = True Else isFieldEmpty = False End If End Function 'isFieldEmpty Den fungerer... =) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 har et annet problem, det gjelder web browser har kalt den wb men har en link jeg må trykke på, den linken åpner seg i et nytt vindu, så hvordan kan jeg få den linken til og åpne seg i en ny internett form ? takker for all hjelp Lenke til kommentar
brgr Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Denne vil jo fungere: Private Sub wb_NewWindow(ByVal sender As WebBrowser, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles wb.NewWindow e.Cancel = True Dim d As New frmInternett d.Show() d.wb.Navigate(sender.StatusText) End Sub Endret 28. mai 2008 av brgr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå