disc0 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har to gamle harddisker på tilsammen 30 GB der alle partisjonene (bortsett fra c: der windows xp er installert, den er NTFS) er FAT32. Er det mulig å oppgradere disse til NTFS, og er det noen vits? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ja det er fullt mulig. Kan f.eks bruke Partition Magic som er veldig lett å bruke. Om det er noe vits..? Hva bruker du maskinen til? Den blir jo sikrere hvis den er med i et nettverk eller noe. Dersom du spiller mye. vil det ikke lønne seg dersom du ikke har en veldig bra pc. Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 åpne cmd vinduet og skriv følgende: convert x: /FS:NTFS (x: må seff byttes ut med den bokstaven som passer for deg :wink:) Og en ting til: Ikke konverter til NTFS hvis du trenger tilgang til andre operativsystemer som f.eks. MS-DOS, Windows 3.11, W95, OS/2 osv. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Problem........... Min Win2k gir meg følgende budskap når jeg prøver og formatere en 66,xx Gb partisjon.....: "At den er for stor for FAT32..... :-( , tror jeg bytter til NTFS i morra........ PS. Hvordan finner jeg partisjons verktøyet i 2k? i 98 skrev jeg fdisk i dos... LOZER...... :-) Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 contro panel=>administrative tools=>disk managment. Ingen vits med FAT32 med untak om du har en dual-boot med w98. FAT sløser med diskplassen når partisjonen er over 8gb og har maks partisjonsstørrelse på ca 35gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå