Gå til innhold

13 år gammel jente seksuelt overgrepet av 3 innvandrere. Når skal dette ta slutt ?

Anbefalte innlegg

Gruppevoldtekt er forferdelig, men det er også "vanlige" voldtekter også. Og den klart største andelen voldtekter skal etter sigende være mellom personer som kjenner hverandre. Disse er visst også dems som blir sjeldnes anmeldt, mye mulig pga av større skamfølelse enn om en er et "tilfeldig" offer.

Dette blir spekulasjoner, men jeg spekulerer i at mange av disse voldtektene som blir begått av en som kjenner offeret er det en kaller "nordmenn", dvs ikke x-genarasjons innvandrere/ikke-vestlige innvandrere. Dette sammen med at det ikke står "etnisk-nordmann voldtatt..." i nyhetsoppslagene er med på å gi et skjevt bilde på fordelingen av slike ugjerninger.

Å si at det da bare er "disse innvandrerne som kommer å voldtar jentene våre" er uansett en utrolig stigmatiserende uttalelse som ikke hjelper noe på situasjonen. At vi ikke aksepterer slik oppførsel er da klart, men å si at det i all hovedsak bare begås av ikke-vestlige innvandrere, er både naivt og lite konstruktivt for å komme problemet til livs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vi trenger er løsninger, ikke retorikk. Å kaste ut kriminelle utlendinger er et forslag som ikke vil senke kriminaliteten nevnemessig, for man må jo da vente til den kriminelle handlingen har funnet sted.

Det vi trenger er en holdningsendring hos unge ikke-vestlige innvandrere. Og i dag ser jeg på nordmenn som det største problemet i den sammenheng. Når unge menn kommer til Norge uten å bli tatt imot som likeverdige mennesker av "etniske nordmenn" som enkelte her er så glad i å kalle oss blekfeite blåøyde idioter, er det klart de heller henger sammen med andre med samme etniske bakgrunn. Det blir en en gettofisering(?) i liten skala, som bare forverrer problemet.

Det vi trenger er større integrering, og mindre assimilering av innvandrere, og hvis vi ser på statistikken og samfunnet rundt oss er det klart at det skjer veldig fort. Problemet er i ferd med å løses, vi er bare ikke ferdig med prosessen ennå.

Lenke til kommentar

Men det er fortsatt en altfor skjev fordeling hvis man ser i forhold til befolkning. Men innvandrer eller ei, hva kan man gjøre for å få slutt på dette? Jeg tror neppe det går an å forebygge overfallsvoldtekter med holdningskampanjer. Hva med egne fengsler for voldtektsmenn der de sitter i isolasjon?

Lenke til kommentar

Spekulasjon i mørketall blir nettopp bare det, spekulasjon. Det er ufattelig mange muslimske menn som voldtar og banker sine koner. Dette er og blir også mørketall fordi de sjelden sier ifra. De konkrete fakta vi har tilsier at innvandrere, særlig ifar et knippe muslimske land, er langt, langt, langt mer tilbøyelige til å voldta enn det alle andre er. Det er vel ikke urimelig å påstå at dette har sammenheng med deres kultur samt det faktum at mange asylsøkere og flyktninger er kriminelle ifra før av, og således også løper en langt større risiko.

Når det gjelder gjengvoldtekt (og ikke prøv å fortelle meg at dette ikke er mer traumatiserende enn å bli voldtatt av én enkelt person) så er det nesten utelukkende et innvandrerfenomen, da også med tilfeller av østeuropeiske gjestearbeidere som har forgrepet seg i grupper.

Alle seksualforbrytelser hvor bevisene er entydige bør ende med kjemisk kastrering eller livstidsfengsel. Seksualforbrytere, uansett hvem de forgriper seg på, har den høyeste tilbakefallsraten, og voldtekt er faktisk noe som ødelegger liv.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at voldsforbrytere burde bli strengt straffet, og da spesielt voldtektsforbrytere, da dette er en av de verste forbrytelsene jeg kan tenke meg.

Men dette er altså _vårt_ samfunn, og det er vårt ansvar å forhindre forbrytelser før de skjer, i tillegg til å straffe forbrytere etter at det skjer. Du kan straffe forbrytere med nakkeskudd om du vil, men all forskning tilsier at det vil ha en minimal effekt på antallet forbrytelser.

Bare se på USA, hvor mengden mord som regel går opp jo flere dødsstraffer de deler ut. Det er mye viktigere å forhindre forbrytelser enn å straffe i etterkant.

Edit: Jeg liker visst ordet "forbrytelse"...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Alle seksualforbrytelser hvor bevisene er entydige bør ende med kjemisk kastrering eller livstidsfengsel. Seksualforbrytere, uansett hvem de forgriper seg på, har den høyeste tilbakefallsraten, og voldtekt er faktisk noe som ødelegger liv.

Livstid er ikke nødvendig sålenge de får lillebroren sin:

scissor.jpg

:wee:

Lenke til kommentar
Poenget er ihvertfall at slike behov ikke forsvinner bare fordi at de får 120 dager med pallespikring.

Derfor er kastrering det beste valget. Testesteron er et "sex-drive" hormon, og blir produsert av testiklene.

Derfor, for meg, er det fornuftig å fjerne testiklene (kanskje, kjemisk???).

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Sivilisert som jeg anser meg selv for å være, er det likevel vanskelig å ikke "slippe løs" lynsjemobben i slike saker som dette.

Er det noen som sitter på faktisk dokumentasjon for hvor lenge voldtektsforbrytere, som har begått brutale overgrep mot BARN sitter i fengsel?

Lenke til kommentar

"I slike saker som dette"? Jeg tillater meg å spikke litt fliser her: Politiet sier at det ikke er snakk voldtekt. Ei heller har vi noen informasjon om at overgrepet var brutalt på noen som helst måte. Nok om det.

Jeg har ikke funnet noen gode kilder, men: Så langt jeg har kunnet se er gjennomsnittsstraffene for voldtekt i Norge drøyt 2,5 år. Det ser heller ikke ut til at voldtekt mot barn straffes betydelig strengere. Litt Googling viser at påtalemyndigheten legger ned påstand om straffer på 3-4 år for voldtekt av barn. Strafferammen for voldtekt er 2-10 år, og jeg mistenker at straffene jevnt over ligger ned mot nedre grense.

Justispolitikerne fra de ulike partiene synes å være jevnt over enige om at strafferammene bør skjerpes, og FrP har foreslått å øke minstestraffen til 3 år. Men ingenting skjer. Hvis noen kan forklare meg hvorfor så hører jeg gjerne det...

Geir :)

Lenke til kommentar

"13 år gammel jente seksuelt overgrepet av 3 innvandrere. Når skal dette ta slutt?"

dette har jo ingenting med at guttene er innvandrere, det kunne jo like godt vært 3 opprinnelige norske gutter som hadde gjort. og det hadde fortsatt vært like ille.

Lenke til kommentar
Kunne det like godt vært tre nordmenn?

"Like godt" vet jeg ikke. Det spørs hva overgrepet besto i, hvordan den statistiske fordelingen er for den type overgrep, og hvilke etniske grupper som finnes på akkurat det stedet. At gutter fra visse etniske grupper er overrepresentert er utvilsomt.

Men om det kunne vært tre nordmenn? Definitivt. Vi har som tidligere nevnt hatt minst tre overgrep de siste årene der flere norske gjerningsmenn - og kvinner (les: gutter og jenter) har gått løs på ett offer.

Og det er akkurat like ille. I hvert fall for jenta som blir overfalt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Å fjerne evnen til å få ereksjon må være den mest effektive metoden for å hindre tilbakefall når det gjelder seksuelt misbruk.

Dog vil det aldri skje da dette er for tvilsomt moralsk sett (i manges/noens øyne), selv om det vil føre til at langt ferre blir utsatt for slike overgrep senere.

Forebygging er nok absolutt viktig, men det spørs om det er så enkelt for «forbrytere» som ennå ikke har gjort forbytelsen.

Mange, i alle fall når det gjelder overfallsvoldtekter, er gærne folk der jeg vil tippe en del allerede har vært innom «systemet».

Å fange de opp før det skjer vil nok i mange slike tilfeller være mulig.

Når det gjelder straff så er det nok ingen fasit på hva som hjelper.

Standard-kritikken om at USAs harde straffesystem ikke hjelper kan vel ikke kalles noe annet en udokumentert, eller?

Om situasjonen hadde blitt bedre av å gi mildere straffer er nok høyst tvilsomt, men at systemet deres kan forbedres er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
"13 år gammel jente seksuelt overgrepet av 3 innvandrere. Når skal dette ta slutt?"

dette har jo ingenting med at guttene er innvandrere, det kunne jo like godt vært 3 opprinnelige norske gutter som hadde gjort. og det hadde fortsatt vært like ille.

For offeret er det like ille ja, men jeg tror trådstarter ville vinkle saken litt inn på hvorfor innvandrere som begår lovbrudd og antasting av andre mennesker fortsatt får lov til å oppholde seg her i landet.

Er vel egentlig for en 0-toleranse selv. Ønsker alle velkomne, men så mye som snik på trikken så er det beint heimatt. Det er så respektløst som du får det. Mange kommer hit fordi dem ikke har det så bra i hjemlandet sitt, får et innpass og deretter fortsetter med å oppføre seg som avskum. Begynn prosessen med å sende folk hjem igjen etter lovbrudd, spesielt gjentatte.

Lenke til kommentar

Men det er enda verre når disse gjør det. Dessuten kunne de ikke like godt vært tre Nordmenn, ikke at de ikke også gjør slik, men ikke tilstadighet som feks. somalierne har gjort i Norge. Vi har altså et litt annet kvinnesyn i Norge? Eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...