Gå til innhold

13 år gammel jente seksuelt overgrepet av 3 innvandrere. Når skal dette ta slutt ?

Anbefalte innlegg

z-gang høres jo tøffe ut..

on topic, regner med at zgjengen er født og oppvokst i Norge, og da blir det bare dumt å sende de noe sted.

Synes derimot et system hvor asylsøkerne var i landet "på prøve" i rundt ti år med lav terskel for å bli kasta ut hadde vært på sin plass. i tillegg måtte behandligstiden på asylsøknader blitt redusert drastisk, og kravene for å få asyl vært MYE strengere. Enda en viktig ting er at de måtte fått skikkelig norskopplæring (jobbet med språk, holdninger og kulturforståelse), helst med oppfølging over flere år. i tillegg burde de få støtte av staten for å bosette seg andre steder enn ghettoen i oslo.

tror mye at ghetto og gjengproblemene ikke hadde eksistert om staten hadde tatt integreringsarbeide seriøst, istedetfor å si velkommen inn til en assortert blanding av skikkelige og uskikkelige asylsøkere.

men skal man ha dem integrert må jo etniske nordmenn være flinke til å inkludere de som oppfører seg, og det er det vel ikke alltid vi er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke snakk om noe ghetto i Oslo her, alle sammen er bosatt i Florø, i Sogn og Fjordane.

Og jeg kan ikke komme på noen som er vokst opp i Norge.

Uansett, så tror jeg ikke det å sende dem ut av landet er beste straff.

De har gjort en alvorlig forbrytelse her, og må ta følgene deretter.

Om de hadde fått vite at de skulle bli sendt hjem, hadde de bare stukket av fra politiet.

Store deler av gjengen har faktisk ikke lov å vere her til lands.

De har sotte en straff på 10 år på dem. Men ingenting er bestemt enda.

Maksimalt strafferamme kan vere opp til 21 år, og de er mye som spiller inn for at de faktisk kan få så mye.

De var 3 personer ilag om dette, og det påvirker endel.

Og samtlige har vert i mye bråk med onkel blå før.

Lenke til kommentar

Vi hadde akkurat samme sak i Oslo for en liten stund siden. Utendlansk guttegjeng som forgrep seg på Mariann (24) som gikk hjem fra byen. Dette er ikke noe nytt. Hørte Siw Jensen utale at 75% av alle voldtekter i Norge begås av ikke vestlige innvandrere? Nå burde politikere og politiet få opp øynene og stoppe dette stadig voksende problemet. Kan disse menneskene ikke oppføre seg om folk, bør de heller ikke få opphold i Norge. Det er min mening!

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Vi hadde akkurat samme sak i Oslo for en liten stund siden. Utendlansk guttegjeng som forgrep seg på Mariann (24) som gikk hjem fra byen. Dette er ikke noe nytt. Hørte Siw Jensen utale at 75% av alle voldtekter i Norge begås av ikke vestlige innvandrere? Nå burde politikere og politiet få opp øynene og stoppe dette stadig voksende problemet. Kan disse menneskene ikke oppføre seg om folk, bør de heller ikke få opphold i Norge. Det er min mening!

Men de var da andregenereasjonsinnvandrere? Hvorfor har de mindre rett til å oppholde seg her enn 'etnisk' norske kriminelle når de også er født her? Hvor skal de isåfall sendes? Er det et annet land de "bør" oppholde seg i?

Lenke til kommentar
Men de var da andregenereasjonsinnvandrere? Hvorfor har de mindre rett til å oppholde seg her enn 'etnisk' norske kriminelle når de også er født her?

Ja, de var Somaliere og de har vi dessverre store problemer med i Norge. Har de Norsk statsborgerskap kan vi ikke sende de ut av landet, men vi kunne kan gitt de en innføring av Norske lover og regler før de ble Norske statsborgere, slik at vi kanskje kunne hindret mange av disse negative episodene vi har hatt.

Det er altså en kjentsak at mange innvandrer grupper ser litt annerledes på kvinner en det vi gjør her i Norge. Like it or not!

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ja, de var Somaliere og de har vi dessverre store problemer med i Norge. Har de Norsk statsborgerskap kan vi ikke sende de ut av landet, men vi kunne kan gitt de en innføring av Norske lover og regler før de ble Norske statsborgere, slik at vi kanskje kunne hindret mange av disse negative episodene vi har hatt.

Joa, det er ikke tvil om at Somaliere som en folkegruppe ofte har integrasjonsproblemer. Men ser ikke hvor relevant det er i forhold til tilbakesending når de har statsborgerskap og appåtil er født i Norge.

Det er altså en kjentsak at mange innvandrer grupper ser litt annerledes på kvinner en det vi gjør her i Norge. Like it or not!

Jeg liker det ikke, men det var strengt talt ikke det jeg ville diskutere da jeg stilte de spørsmålene.

Lenke til kommentar
Joa, det er ikke tvil om at Somaliere som en folkegruppe ofte har integrasjonsproblemer. Men ser ikke hvor relevant det er i forhold til tilbakesending når de har statsborgerskap og appåtil er født i Norge.

Når jeg nevte utsendelser var det i forhold til de som ikke enda har fått statsborgerskap. Ingen kan sende ut mennesker med lovlig Norsk statsborgerskap. Gjør de noen ulovlig mens de venter på dette (feks. voldtar) mener jeg at dette burde slå negativt ut på en eventuell søknad om Norsk statsborgerskap.

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Når jeg nevte utsendelser var det i forhold til de som ikke enda har fått statsborgerskap. Ingen kan sende ut mennesker med lovlig Norsk statsborgerskap. Gjør de noen ulovlig mens de venter på dette (feks. voldtar) mener jeg at dette burde slå negativt ut på en eventuell søknad om Norsk statsborgerskap.

Om landet de sendes tilbake til har et forsvarlig rettssystem (ett der folk ikke mister hånda for å ha stjelt) så kunne jeg muligens vært enig i sende dem tilbake, gitt at de har begått et alvorlig nok lovbrudd.

Lenke til kommentar
Hørte Siw Jensen utale at 75% av alle voldtekter i Norge begås av ikke vestlige innvandrere?

Noen som vet hvor de tallene kommer fra? (Ikke at jeg tviler på dem.) Jeg har ikke klart å finne nyere tall enn 2004, og da var det 65% ikke-norske gjerningsmenn i Oslo, og ganske nøyaktig 50% ikke-vestlige. Antagelig noe lavere tall på landsbasis, siden innvandrertettheten er størst i Oslo. Til sammenligning var det i 2001 ca 40% ikkevestlige innvandrere som var gjerningsmenn. Så om det er 75% idag på landsbasis, har økningen eksplodert.

Et interessant moment er at innvandrerandelen faller drastisk når gjerningsmannen er over 30 år. Mens det i aldersgruppen 16-19 år er 17 innvandrere og bare 3 nordmenn, og i gruppen 20-29 år er 34 innvandrere og 10 norske, er det i de neste aldergruppene flere nordmenn enn innvandrere. (I faktiske tall, ikke i forhold til befolkning.)

Så et eller annet er riv ruskende galt med de unge nye innvandrernes forhold til voldsbruk og sex.

Nå har antallet voldtekter øket nokså dramatisk, nær 3 ganger så mange som for 15 år siden. Men økningen ser nokså jevn ut, og ikke til å ha noen direkte sammenheng med de store innvandrerkullene i enkelte år.

Kilde: Politiet.

Geir :)

Lenke til kommentar
Denne tråden har en tvilsom overskrift. Hvem er "de" som nå har gått for langt? Det er nettopp tanken om "de" og "oss" som er roten til rasisme og etnisk diskriminering. Hva hvis du var i et muslimsk land da Muhammed-karikaturene ble publisert, og ble møtt av noen sinte folk som var rasende på deg, med argumentet nå har "de" gått for langt? Og som kristen, nordmann, var du en av "de". Det er stor forskjell på sak her, selvsagt, men glem det, logikken om "de og oss" blir den samme.

Tror du innvandrere i Norge, i gjennomsnitt, fordømmer denne typen forbrytelse mindre enn det "etniske" nordmenn gjør, eller ønsker dem straffet lavere?

Vist du leser min første setning står det: "3 Utleninger fra Florø, som seksuelt har overgrepet en jente på 13 år."

Jeg mener generelt kriminelle invandrere. Spesielt i Florø, "z-gang" som de kaller seg der.

Beklager at jeg svarte mange like svar. Internetten min var ganske fucked, så klarte bare å lese det første inlegget, og tydeligvis masseposte.

Jeg kan ikke se av lokalavisen eller linken din i første post at du har belegg for å hevde at dette er utenlandske gutter, så kan du vise til noe som sier det annet enn deg selv?

Lenke til kommentar

Et overgrep er jo forkastelig uansett om det er en norsk eller utenlandsk som begår handlingen.

Når det er sagt er jeg for en ordning der innvandrere gjør en kriminell handling i løpet av de 3 første årene i Norge vil bli sendt i retur til landet de kom ifra.

Lenke til kommentar

Nordiske kvinner blir voldtatt av innvandrere fra fjerne land. Det er ikke en nyhet akkurat. Sikkert noen som koser seg med innvandringseksperimentet i landet:

-Hva skjer hvis vi blander en spiseskje somalere oppi suppa?

-2 desiliter pakistanere

-1 teskje vietnamesere

Oi, resultatet ble dynamitt!

Lenke til kommentar
Er ute etter deres synspungt rundt denne saken, og ellers det som dreier seg om innvandrerpolitikk.

Seksuelle overgrep er ikke så bra, altså.

Det at det var innvandrere, forandrer vel ikke at det ikke var så bra? Eller, er det nå jeg skal si: "Faen ta de innvandrerne, hadde de ikke vært her i landet ville vi aldri hatt seksuelle overgrep og beninprisene hadde fortsatt vært lave. Faen ta dem!

Lenke til kommentar
Mitt spm er mere: "Man håndplukker saker der man bevisst ønsker å sette innvandrere i dårlig lys. Når skal dette ta slutt?" Lei av sånne hat-spredende tråder som dette..

Gjengvoldtekter på 13-åringer kommer i media uansett. Jeg har kun sett en gjengvoldtektssak hvor gjerningsmennene er norske mens jeg har sett flere der det er utlendinger med i bildet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=57822 er den (antageligvis) norske.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=515116

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/13/535143.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2240771.ece

er noen av de med utlendingene.

10% av norges befolkning begår de fleste gruppevoldtektene.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...