Gå til innhold

13 år gammel jente seksuelt overgrepet av 3 innvandrere. Når skal dette ta slutt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hva slags synspunkter du mener vi skal komme med. Det er neppe mange på forumet som synes seksuelle overgrep er OK, så jeg antar at jeg på vegne av alle kan si at sånt synes vi ikke noe om. Uansett gjerningsmennenes (guttenes) etniske bakgrunn...

 

Når det gjelder innvandring generelt har vi mange gode tråder, og trenger kanskje ikke en til?

 

Hvem offer og gjerningsmenn er bør du ellers holde for deg selv, om ikke tråden skal bli stengt. (En annen tråd ble nettopp stengt for å identifisere mistenkte i en sak.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
En ting som under meg, dette med at flere personer har begått overgrep på et individ, det er et fenomen man ikke ser blant de som regnes som etniske nordmenn? Eller tar jeg feil her.

Du tar feil.

 

Gjengfenomenet fantes lenge før innvandringen startet for alvor her i landet. Mobbing - flere mot en - har vært vanlig også i norske ungdomsmiljøer. Det gjelder også overgrep av seksuell art. I løpet av de siste to årene har vi hatt minst tre større saker - en i Larvik, en i Østfold og en i Rogaland om jeg husker rett - hvor jenter har blitt utsatt for mishandling og seksuelle overgrep av norske ungdommer. I alle sakene var det både jenter og gutter med på ugjerningen.

 

Innvandrere er ifølge kriminalstatistikkene overrepresentert blant gjerningsmennene i slike saker, men altså ikke alene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/27/536490.html

 

3 Utleninger fra Florø, som seksuelt har overgrepet en jente på 13 år.

Jeg hvet hvem samtlige er av de, bortsett fra offeret, men det kan jeg finne fort ut om ønskelig.

 

Er ute etter deres synspungt rundt denne saken, og ellers det som dreier seg om innvandrerpolitikk.

 

Discuss

 

Her skal du få et svar fra meg sånn som jeg ser saken. Uavhengig av hvor mange tråder som finnes om liknende tema.

 

Sånne folk har absoulutt ingenting å gjøre i dette landet uansett hvor mange månder/år de har vært her. Hadde jeg stått ved roret hadde de allerede vært ute av landet for lengst. Ja selvfølgelig kan, og skjer sikkert liknende overgrep med etnisk norske gjerningsmenn, men har vi ikke nok med de da ?

 

Hvorfor skal vi huse på folk som voldtar folket vårt ? Ja norge har hatt bruk for arbeidskraft og har hatt godt utbytte av de snille innvandrerne. men de kriminelle har vi absoulutt ikke bruk for og det er helt ubegripelig hvorfor vi ikke sender de rett ut med en gang de gjør noe av den graden.

 

Hvis folk skal begynne å mot argumentere "men de har sikkert hatt det vondt der de kom fra" eller "det er vanlig å gjøre sånt i deres kultur", så anbefaler jeg at vedkommende oppsøker familien til offeret og offere fra liknende andre saker og ser hva de svarer til sånne argumenter. Ingen kulturell bakgrunn eller personlig bakgrunn kan forsvare noe sånt, det er direkte inhummant. Må være utrolig provoserende for offerene og familie/venner og vite at de betaler skatt for asylmotakene og husvarmen til disse menneskene.

 

Ikke forstå meg feil. Innvandrere generelt av både europeisk og ikke-europeisk bakgrunn er greit i mine øyne, MEN så lenge de oppfører seg som normale nordmenn. Det innebærer:

 

1. Følg lovene og normene våre,

2. Arbeid eller bidra til samfunnet etter det som er vanlig her til lands.

3. Kunne kommunisere brukbart med nordmenn på norsk/engelsk.

 

Oppfyller invandrere de 3 kravene er de i mine øyne greie, og for å være helt ærlig, det skal ikke mye til for å falle inn under de kravene. nummer 3 kommer som regel med tiden. Og hvis etter en tid innvandrere gjør grove brudd på nummer 3 (som seksuelt overgrep/omgang med personer under 14), eller langvarig unnlatelse av nummer 2, så burde de sendes ut igjenn.

 

Dette er vel min mening om denne saken og om innvandring generelt. Hvis noen som syntes voldtektsmenn er verdt å samle på og vil kalle meg "rasist" eller liknende så anbefaler jeg å ta en titt på definisjonen av "rasisme" i ordboken

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Hvorfor burde vi ikke også kaste ut etnisk norske kriminelle? Har vi mer "bruk for" de?

 

Hvor skulle vi sendt dem da ? Vi har jo fengsler her, men at de skal fylles av innvandrere som bare renner inn i landet er vel ikke nødvendlig ? har jo mer enn nok med de norske kriminelle!

Lenke til kommentar
Det er da ikke "vårt problem" hvor de ender opp. Er ikke det tanken bak å hive ut innvandrere da?

 

 

Det som jeg ser som tanken bak utsagnet mitt er : La det norske folk ta seg/forsørge av de norske kriminelle, la utenlandske nasjoner ta seg av de utenlandske kriminelle tillhørende den nasjonen. Ser ikke hvorfor vi må betale for alle de ikke-norske syntes nå jeg, har ikke noe sympati med kriminelle så kan ikke si at jeg bryr meg så veldig hvor de havner hen.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Hvilket land var innvandrerne fra? Hva slags oppfatning har du av dem?

 

Edit:

Man hva er det som gjør en person norsk da? At man blir født i Norge?

At de har norsk statsborgerskap. Noen mener også at man bør bli født i Norge og velintegrert. Men denne saken var vel mer om etnisk norske, dvs ariske.

 

Edit: I denne saken er vel en norsk person noen som er født i Norge og derfor har ingen/liten kontakt med gamlelandet. Å sende noen som ikke snakker urdu og aldri har vært i Pakistan "tilbake dit han kom fra" er meningsløst.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på hva slags synspunkter du mener vi skal komme med. Det er neppe mange på forumet som synes seksuelle overgrep er OK, så jeg antar at jeg på vegne av alle kan si at sånt synes vi ikke noe om. Uansett gjerningsmennenes (guttenes) etniske bakgrunn...

 

Når det gjelder innvandring generelt har vi mange gode tråder, og trenger kanskje ikke en til?

 

Hvem offer og gjerningsmenn er bør du ellers holde for deg selv, om ikke tråden skal bli stengt. (En annen tråd ble nettopp stengt for å identifisere mistenkte i en sak.)

 

Geir :)

 

Mente generelle meninger om innvandringspolitikk, hvillke straffer disse folkene burde få osv osv.

De er forresten 16(x2) og 18 år gamle.

Lenke til kommentar
Man hva er det som gjør en person norsk da? At man blir født i Norge?

 

Jeg mener en person må være født i norge og velintegrert før personen er norsk. Mange andre mener det holder med statsborgerskap som kan fåes etter en hvis tid, jeg mener ikke at en papir lapp gjør en hvilken som helst person norsk.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Man hva er det som gjør en person norsk da? At man blir født i Norge?

 

Jeg mener en person må være født i norge og velintegrert før personen er norsk. Mange andre mener det holder med statsborgerskap som kan fåes etter en hvis tid, jeg mener ikke at en papir lapp gjør en hvilken som helst person norsk.

Hvordan vet man at noen er velintegrert? Blir det et skjønnsspørsmål? Kan man være etnisk nordmann og ikke velintegrert?

 

Skal man kunne kaste ut en far eller mor som har et barn født i Norge?

Lenke til kommentar

Denne tråden har en tvilsom overskrift. Hvem er "de" som nå har gått for langt? Det er nettopp tanken om "de" og "oss" som er roten til rasisme og etnisk diskriminering. Hva hvis du var i et muslimsk land da Muhammed-karikaturene ble publisert, og ble møtt av noen sinte folk som var rasende på deg, med argumentet nå har "de" gått for langt? Og som kristen, nordmann, var du en av "de". Det er stor forskjell på sak her, selvsagt, men glem det, logikken om "de og oss" blir den samme.

Tror du innvandrere i Norge, i gjennomsnitt, fordømmer denne typen forbrytelse mindre enn det "etniske" nordmenn gjør, eller ønsker dem straffet lavere?

Lenke til kommentar
Denne tråden har en tvilsom overskrift. Hvem er "de" som nå har gått for langt? Det er nettopp tanken om "de" og "oss" som er roten til rasisme og etnisk diskriminering. Hva hvis du var i et muslimsk land da Muhammed-karikaturene ble publisert, og ble møtt av noen sinte folk som var rasende på deg, med argumentet nå har "de" gått for langt? Og som kristen, nordmann, var du en av "de". Det er stor forskjell på sak her, selvsagt, men glem det, logikken om "de og oss" blir den samme.

Tror du innvandrere i Norge, i gjennomsnitt, fordømmer denne typen forbrytelse mindre enn det "etniske" nordmenn gjør, eller ønsker dem straffet lavere?

 

Vist du leser min første setning står det: "3 Utleninger fra Florø, som seksuelt har overgrepet en jente på 13 år."

Jeg mener generelt kriminelle invandrere. Spesielt i Florø, "z-gang" som de kaller seg der.

 

Beklager at jeg svarte mange like svar. Internetten min var ganske fucked, så klarte bare å lese det første inlegget, og tydeligvis masseposte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...