Gå til innhold

når kommer 9600GT(Til XPS 1530)

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter bærbar pc som jeg skal kjøpe til høsten, men jeg vil ha en i prisklasse 8-9 Tusen Kroner. Nå ser jeg at det jeg får av skjermkort i denne klassen er for det meste 8600GT M, da dette kortet blir litt for lite for meg, lurer jeg på om det kommer ett 9600GT snart da 8 serien er på vei ut. Vet at det finnes til stasjonær.

-Noen som vet noe om dette, grunnen til at jeg vil ha ett bedre kort er at jeg skal spille AOC på den :-/.

-Jeg vet at 9600GT ligger rett under 8800GT i ytelse, noe som jeg vet yter bra i AOC av erfaring.Så når kommer 9600GT eller lignende til laptop????

-Takker på forhånd på alle svar her.Er utrolig nyskjerrig :-)

Endret av King of Hyboria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Er det noen som kan finne ut når dell vil lansere dette kortet?

Lurer på dette jeg også, og om de i det hele tatt vil lansere dette kortet til m1530 i nærmeste framtid.

Ser at det er flere folk rundt på forumer i verden som ønsker at dell oppdaterer kortet nå, i o med at det begynner å komme billige maskiner i samme prisklasse som 1530, vil nok dell tape ganske så mye på å ikke lansere dette kortet i snar fremtid. Jeg vil iallefall ikke kjøpe 8600gt nå som jeg vet at jeg kan få dobbelt ytelse i samme prisklasse

Lenke til kommentar
Chattet med en Dell-mann, og han sa det var nye kort på gang, men han kunne ikke si hvilke. Det eneste jeg fikk ut av han var at nye skjermkort må testes i 100 000 timer :p Så hvis de kun testes på èn PC, kommer de om 11 år :p

jaja 11 år, det er jo litt i det meste laget det da.Jeg chatet også med en ifra dell men han visste ingen ting. Håper at de kan komme i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar

Husk at man ikke kan sammenligne laptop gpu med desktop gpu´s - 9600M GT har 32 stream processors (i følge Nvidias spec side) mot 64 på 9600 GT - i tillegg kan vi nok være rimelig sikre på at 9600M GT har betydelig lavere klokkefrekvens enn desktop utgaven.

Lenke til kommentar
Husk at man ikke kan sammenligne laptop gpu med desktop gpu´s - 9600M GT har 32 stream processors (i følge Nvidias spec side) mot 64 på 9600 GT - i tillegg kan vi nok være rimelig sikre på at 9600M GT har betydelig lavere klokkefrekvens enn desktop utgaven.

Jeg tror nok allikevel at vi kan få se nesten dobbelt ytelse fra ett 8600gt til ett 9600gt, mener jeg har lest det en plass

Lenke til kommentar

Har sett litt rundt på dell forumet, og er kommet over denne posten, hvor han har det ifra med at 9600gt skal lanseres når de nye cpuene kommer på markedet, og en måned etter dette, det blir vel i august det. Vel om dette er sant vet jeg ikke men se selv da vel..

Sitat:

So you just have to wait when Intel fully releases the Centrino 2 and then wait another month till Dell releases the XPS line with the updated chip/graphics.

http://www.ideastorm.com/article/show/1008...r_the_XPS_M1530

Lenke til kommentar

Er redd 9600M GT blir en skikkelig våt kinaputt - de har kastrert minnebussen - M versjonen har bare 128bits minnebus og 32 streamprosessorer mot 256bit og 64 på desktoputgaven.

Den er muligens litt bedre enn 8600M GT, litt avhening av minnetype.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...-GT.9449.0.html

Ikke noe å vente på i alle fall.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...