owenn Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei der, det har oppstått et veldig rart problem med skjermkorte mitt. jeg skulle starte marskinen min en dag så fikk jeg ikke bilde på skjermen min. jeg kjører GeForce 7950 GX2.... hm tenker jeg har kortet død??. så ser jeg at vifta går og det er heller ikke svidd. så prøvde jeg og switche mellom utgangen på skjermkorte med skjermkablen... 7-8 ganger så plutselig fungerte det. ippi tenker jeg, løst problemet men nei da . jeg booter pcn og samme problem igjen.. så tenkte jeg at kanskje at det er noe galt med skjermkablen så jeg kjøper en ny. det gjorde jeg fungerte ikke. så prøvde jeg med en annen skjerm det fungerte heller ikke.... helt plutselig kan jeg få bilde vis jeg booter nok ganger. så lurer på om det kan være noe galt med skjermkorte... utrolig kjedelig har dere noen tips? vurdere nyttskjermkort snart... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Hva er resten av hardware'n din? På mitt Epox 8RDA+ fikk jeg ett lignende problem, jeg har da 7800GS AGP varianten. PC-en ville kun dra igang på "Varm start" noe som da vil si at etter noen oppstarts forsøk så gikk det bra og PC-en fungerte. Men om det var avskrudd i mer enn 2 timer så var det "Kaldstarts problemer" igjen. Den nektet helt plent å starte før etter en masse forsøk. Trodde også at det kunne være skjermkortet en liten stund men en kjapp titt på hovedkort avslørte synderen. Jeg har 4x kondensatorer som er gåen og har spydd ut litt brunt gørr ut av toppen og de satt rundt CPU sokkelen. Skal prøve å få tak i ett nytt Socket A hovedkort til den maskinen men også noen nye kondensatorer for å se om det går å lodde dit og se om det blir noen forbedring. Endret 28. mai 2008 av 007CD Lenke til kommentar
owenn Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har AMD Socket A 2500+. NF7-S2Motherboard finner ikke fulle navnet akkurat nå...er ganske gamelt. husk at pcn starter er bare at jeg ikke får noe skjerm bilde. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har AMD Socket A 2500+. NF7-S2Motherboard finner ikke fulle navnet akkurat nå...er ganske gamelt. husk at pcn starter er bare at jeg ikke får noe skjerm bilde. Gjorde ikke jeg heller før etter en masse forsøk. Ta en titt på hovedkortet og se om noen kondensatorer er gåen. Jeg ble hintet på det siden EPOX har ett display som viser feilkoder og hos meg stod det FF. Som i manualen ble tolket til ett HK problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå