Zirion Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Lurte på om det var mulig å åpne videoer jeg ser på i nettlesere gjennom VLC og ikke Windows Media Player som er standard? Har nemlig hatt litt problemer med WMP i det siste. Hvis det er det, er det noen som vet hvordan man gjør det? Bruker Firefox og har vista operativsystem. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Jeg tror en av funksjonene i nye Firefox 3 som kommer i fullversjon i juni, var bedre kontroll over tredjeparts applikasjoner, slik at en når en klikker på lenker til filer med gitte filendelser, åpnes disse i definerte applikasjoner. Liknende kan du kanskje gjøre i andre nettlesere allerede, eller det kan hende det finnes en extension til Fx2. Uansett er det ikke lenge igjen til Fx3. Det blir kanskje litt verre når filmene vises på selve nettsiden, mulig vi får et valg angående hva som skal være standardavspiller her óg. Endret 28. mai 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Eg prøvde litt no, og det fungerte heller dårleg. Når du installerer VLC kan du jo installere ein plugin for Firefox, og denne kan vise WMV-filmer (noko ein kan sjå under about:plugins). Nokon måte å velge den framfor WMP-pluginen derimot, fann eg ikkje i innstillingane, so det eg gjorde var å fjerne DLL-fila til WMP-pluginen frå pluginsmappa til Firefox. No vart VLC satt som avspelar, men det fungerte dårleg på dei to sidene eg prøvde. Du kan jo teste sjølv, og sjå om det fungerer betre for deg. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Last ned Firefox 3.0 RC. Den fungerer utmerket (mye bedre enn stable 2.0 imo)! Der kan du velge hvordan ulike filtyper skal åpnes/spilles av som Haraldson sa. Lenke til kommentar
Zirion Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Takk så mye! Firefox RC3 er fantastisk. Masse små nifty tilleggsfunksjoner og ingen crashes hittil. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Firefox 3 RC1 i alle fall Bra det løste seg sånn halvveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå