Glufsa Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi er et band på 5 person som endelig har skaffet oss et nytt lokale å øve i. Det eneste vi trenger nå er et miksebord og to(?) høyttalere. Miksebordet tenker vi å bruke ca 3-6 lapper på. minimum 8 kanaler. Høyttalere tenker vi å bruke ca 3k på pr. stk. Musikken som spilles er Pantera-lignende Heavy Metal Noen anbefalinger til hva som bør kjøpes inn? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva som spilles spiller ingen rolle, hvertfall på mikseren. Til den prisen tror jeg dere bør satse på Behringer, selv om det ikke er det beste å få tak i... Edit: Bruker dere seks lapper på mikser burde dere få noe bedre Endret 30. mai 2008 av Mr. Bønne Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Spørsmålet er vel først og fremst hva dere skal med miksebord og høyttalere. Antakelig er det først og fremst vokal dere skal forsterke opp og da finnes det enklere og billigere løsninger enn å kjøpe et miksebord og høyttalere. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Vokal, bass, gitar og etterhvert trommer skal igjennom miksebordet... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva i all verden er vitsen med å legge bass, gitar og trommer gjennom et miksebord i et øvingsrom? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva i all verden er vitsen med å legge bass, gitar og trommer gjennom et miksebord i et øvingsrom? Jo, det skal jeg fortelle deg! Vitsen er å sløse bort masse penger Vel, som sagt, kjeklulf har et poeng, dere trenger ikke å kjøre gitar, bass og trommer igjennom noe miksebord i et øvingslokale. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jo, det skal jeg fortelle deg! Vitsen er å sløse bort masse penger Skal man først sløse penger på musikkutstyr er det mange gøyalere måter å gjøre det på enn ved å kjøpe miksebord og høyttalere. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jo, det skal jeg fortelle deg! Vitsen er å sløse bort masse penger Skal man først sløse penger på musikkutstyr er det mange gøyalere måter å gjøre det på enn ved å kjøpe miksebord og høyttalere. Haha, så uendelig mange gøyale måter :!: Endret 31. mai 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Hva anbefaler dere som utstyr for et bandlokale? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Trommesett, gitarforsterkere, bassforsterkere og mikrofon, forsterker & høyttalere til vokal. Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Som Mr.Bønne sier; Gode gitarforsterkere, da kan man spille høyt uten at det blir dårlig lyd. Samme med Bassforsterker. En liten PA som bare trenger å drive vokalen, og dere er i boks. Finnes mange små øvings PA`er som er mer enn gode nok til dette formålet for rundt 5000. Et enkelt kompakt Behringer PA holder for øving. Og skal dere spille ute må dere uansett ha mye større skyts, og forhåpentligvis stiller utestedet med utstyr når den tid kommer. Lykke til. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Takk for alle svar. Har dårlig erfaring med Behringer PA selv, men jeg får vel prøve meg med de en gang til. Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Takk for alle svar. Har dårlig erfaring med Behringer PA selv, men jeg får vel prøve meg med de en gang til. trenger ikke være dem;) Kustom Profile One og Profile Two er to små enkle sang/tale-anlegg. Sjekk dem på kustom sine nettsider eller hos luthman 3495 eller 5995. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå