Gå til innhold

Høyest detection rate = best antivirus?


Anbefalte innlegg

jeg bare lurer på en ting... når jeg søker rundt på testerog sånn er det alltid forskjellige meninger om hva som er det beste antiviruset.. men blir de ikke riktig og si a det antiviruset som finner flest virus ( avira ) er det beste antiviruset, eller tar jeg helt feil her?

 

personelig bruker jeg NOD32,for det scorer høyt i de fleste tester, men vurdere og bytte til Avira.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo endel andre ting som jeg også mener er kriterier for hvor god AV programvare er som f.eks. brukergrensesnitt og resurss bruk.

 

Hjelper ikke at antivirusen din tar livet av 99,9% av alle virus om den bruker masse av prossesorkraften og minne i maskinen. :p Da er det bedre med et program som bruker mindre ressurser og som heller tar de mest hyppige og farligste virusene.

 

Pris er jo også en faktor, personlig bruker jeg AVG Free 8.0 og ZoneAlarm Firewall (også gratis) fordi jeg synes begge programmene har et bra grensesnitt og krever ikke for mye ressurser også er de begge gratis. Dermed har jeg det jeg kvalfiserer som en godt beskuyttet maskin , med minimalt med ressurser brukt og det beste av alt, det er helt gratis. :)

 

Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

kommer vel an på hva du selv legger mest vekt på.

Jeg vil selv ha et antivirus som tar mest mulig, og gir gjerne slipp på ressurser for å få det.

Ellers er jo evnen til ikke å vise false positives viktig.

For meg så er det også viktig at det fungerer med andre programmer.

brukte selv før avg free, comodo firewall, spysweeper, og threatfire men når jeg la inn siste avg free måtte jeg avinnstallere det meste annet.

Kjørere nå avg free og comodo.

Hadde masse trøbbel med spysweeper, bl.a spratt cpu bruken gjevnlig opp til 100% og låste maskinen samt at det fikk opera til å slutte å fungere med gjevne mellomrom.

Lenke til kommentar
jeg bare lurer på en ting... når jeg søker rundt på testerog sånn er det alltid forskjellige meninger om hva som er det beste antiviruset.. men blir de ikke riktig og si a det antiviruset som finner flest virus ( avira ) er det beste antiviruset, eller tar jeg helt feil her?

 

personelig bruker jeg NOD32,for det scorer høyt i de fleste tester, men vurdere og bytte til Avira.

 

Har ikke noe å si om den finner masse virus, så lenge den ikke klarer å fjerne dem skikkelig. Viktige faktorer:

-Database for virus (og hvor ofte databasen blir oppdatert)

-Evne til å fjerne viruset

-Hvor vidt det er resurskrevende

-Brukervennlighet

-False positives

-Pris

 

Hvor mye vekt hver person legger i på hver av kategoriene, er individuelt.

Lenke til kommentar

Avira-nod32-Kaspersky-avg alle er gode antvirus.

 

Når det gjelder et gratis oppsett.

Det blir en smak på antivirus avria-avg-avast.

Jeg velger avira her(99.6% av-comparatives)

Det er av den fulle pakken til avira,det som er fint er at gratis versjonen bruker samme database.

 

Tester av antivirus her må kun se på de som er uavhengig og kan dokumenter at testing er gjort grundig.

http://www.av-comparatives.org/

http://www.virusbtn.com/index

 

Brannvegg det samme matouse tester grundig.

http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php

 

Comodo og online-armor er begge utrolige bra produkter og gratis.

 

Spyware er enkel og anbefale SAS free(superantispyware)

 

Dette er bra gratise produkter og bruker lite systemresusser,står seg bra mot alt en måtte bruke penger på ;)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

 

men da vil jeg personelig si at Avira antivir er det beste!!

pga det finner nesten alle virus. og det du sa med at antiviruset må kunne fjerne det også er sant, men så lenge avira finner viruset skal det ikke være noe problem å fjerne det ( gjerne manuelt ) eller andre metoder. så lenge du vet hvor viruset er og hva det gjør.

 

resursbruken til Avira er vell helt ok, den bruker ikke så veldig mye cpu eller minne ( ivertfall ikke på min pc )

 

det oppdatere seg hver dag, og det er relativt enkelt å bruke.'

 

 

Så min personelige konklusjon er at Avira antivir er det beste antiviruset. ( PS, MIN PERSONELIGE MENING )

Endret av Skagen
Overdreven bruk av smilies.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...