pax1 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det må da være et fint tiltak. Samtidig kan vi vise obduksjonsbilder av mennesker som døde som følge av fedme på McDonalds, bilder av mennesker som er revet i fillebiter etter trafikkulykker kjekt plassert på dashbordet i nye biler og så videre og så videre. Bare fantasien setter grenser for hvilke farlige produkter som egner seg for flotte fargebilder av døde og skadede menneskekropper. Flybilletter, cola-flasker, kniver, slalomski, stiger, sykler osv osv.. her er det massevis av muligheter Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg stemmer for å male glassdører selvlysende gule, så folk ikke går på dem. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi er ikke tjent med å beskytte; her skal skremmes! Så å male dører blodrøde er vel mer i samfunnets ånd. Hvertfall om det skulle komme en røyker hehe Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Det har kommet et par interessant saker i forhold til denne diskusjonen idag: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/29/536633.html Tre av fire nordmenn mener det må satses på holdningsskapende tiltak eller mer direkte tiltak fra myndighetenes side, som begrensinger, forbud, kontroll etc. Dette kommer fram i en spørreundersøkelse som TNS Gallup har gjort på oppdrag fra If Skadeforsikring. Hensikten var å sjekke folk flests holdninger til fedme og hvordan man kan forebygge det økende helseproblemet. ... Merking av usunne matvarer er et slikt aktuelt tiltak, som støttes av hele 72 prosent blant de som etterlyser tiltak fra samfunnets side. Spesielt bør sukkervarer, chips o.l. merkes, men også usunne matvarer generelt, kommer det fram i spørreundersøkelsen. Altså ønsker ca. 54% nordmenn at usunn mat skal merkes. http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/29/536651.html Internasjonale studier tyder på at 15 prosent av forekomsten av astma, kols og lungekreft blant menn skyldes arbeidsmiljøet. Edit: La til litt mer i det første sitatet for å gjøre sammenhengen tydeligere. Edit 2: Lært meg å regne. Endret 29. mai 2008 av phear00 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det har kommet et par interessant saker i forhold til denne diskusjonen idag: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/29/536633.html Tre av fire nordmenn mener det må satses på holdningsskapende tiltak eller mer direkte tiltak fra myndighetenes side, som begrensinger, forbud, kontroll etc. ... Merking av usunne matvarer er et slikt aktuelt tiltak, som støttes av hele 72 prosent blant de som etterlyser tiltak fra samfunnets side. Spesielt bør sukkervarer, chips o.l. merkes, men også usunne matvarer generelt, kommer det fram i spørreundersøkelsen. Altså ønsker ca. 2 av 10 nordmenn at usunn mat skal merkes. 3 av 4 (75%) vil ha forebyggende tiltak. 72% av disse vil ha merking av usunn mat. 0,75 * 0,72 = 54%. Da snakker vi litt mer enn 2 av 10 nordmenn Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Dette var groteske bilder (serlig bildet av spontan aborten), men det er kanskje det som må til? Selv er jeg ikke røker og har aldri prøv heller. Men synes det er veldig slitsomt med alle som skal røke rundt en feks. når man skal sitte ute sole seg på sommeren Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det kan hjelpe noe, men jeg tror det vil hjelpe lite. Skremselspropaganda har en tendens til å miste effekten etter en tid. Hele samfunnet vårt er drevet av frykt. Så hvorfor ikke få dem til å slutte ved hjelp av frykt? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 3 av 4 (75%) vil ha forebyggende tiltak. 72% av disse vil ha merking av usunn mat. 0,75 * 0,72 = 54%. Da snakker vi litt mer enn 2 av 10 nordmenn Uffda. Leste 3 av 10 av en eller annen grunn. Man ser hva man vil se kanskje? Har rettet det nå. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Heksejakten på røykere tar overhånd nå. Stupfulle idioter er langt mer plagsomme og farlige, når man regner emd de voldelige av dem (og det sier jeg som ofte er en av disse stupfulle idiotene). Lenke til kommentar
Nemene Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Sånn skremselspropaganda håper jeg abselutt ikke vi får, hvor hyggelig er det vel for små barn å se mamma's sigarett pakke med groteske bilder. Det beste forslaget jeg har hørt mot røyking på lenge er å forby synlige tobakkvarer i butikkene, altså de må være under disken feks. Jeg arbeider i butikk og tror dette hadde hatt en utrolig stor forskjell på de som begynner å røyke, de som allerede røyker er nå fullt klar over konsekvense av det. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Sånn skremselspropaganda håper jeg abselutt ikke vi får, hvor hyggelig er det vel for små barn å se mamma's sigarett pakke med groteske bilder. Da bør jo heller mamma unngå at barnet ser det, og om ungen ramler over et skremmende bilde så er sikkert det prevantivt. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 La oss like godt skyte barna til dem som røyker. Det burde vel ihvertfall være effektivt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Effektivt i forhold til hva da? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg synes dette blir litt unødvendig egentlig. Jeg synes vi per i dag har hatt mange effektive holdningskampanjer mot røyk og røykpakkene har allerede store tekster på seg som forteller hvor farlige det er. Mengden røykere har ikke gjort noe annet enn å synke og det er forsåvidt helt greit. Synes heller de burde fokuserer på å endre vanene til de som faktisk røyker uansett. Da mener jeg slik som å ta hensyn til folk rundt seg og ikke røyke rett atmed ikkerøykere, barn, osv. Det er uhøflig og plagsomt på offentlige plasser. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Effektivt i forhold til hva da? Hvis noen hadde holdt en pistol til tinningen på mitt barn, så ville ihvertfall jeg ha stumpet røyken tvert. Når målet allikevel helliger midlene, så kan vi like godt ta i litt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvis noen hadde holdt en pistol til tinningen på mitt barn, så ville ihvertfall jeg ha stumpet røyken tvert. Når målet allikevel helliger midlene, så kan vi like godt ta i litt. Tror det blir litt navle beskuende. Et pistoldrama er ihvertfall en situasjon hvor røyksuget hadde meldt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå