isbit Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) http://www.smoke-free.ca/warnings/Brazil%20-%20warnings.htm Jeg tror det vil ha positiv effekt. Mange færre vil nok starte å røyke om pakkene ser slik ut. Kjempebra at flere og flere land fører en lignende politikk. http://www.smoke-free.ca/warnings/countrie...ws.htm#Thailand . Jeg sier: få det til Norge ASAP! Hva tror dere? Endret 28. mai 2008 av isbit Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har vært på en obduksjonssal og holdt en røykelunge i hånda. Gikk ut og tok meg en røyk etterpå. Så for min egen del vil det ikke funke. Men noen blir sikkert skremt av dette. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 helt enig, tror han duden som ikke ønsker å ha sterke bilder på pakken er korrupt Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det kan ha en prevantiv virkning for ikke å begynne å røyke. For folk som ønsker å slutte å røyke så kan bildene nok være med å forskyve fokuset på lysten på røyk, til hvorfor man har lyst til å slutte. De som ikke har intensjon til å slutte bryr seg nok ikke. Og min mening er at så lenge det kan være til hjelp for noe så kjør på! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det kan hjelpe noe, men jeg tror det vil hjelpe lite. Skremselspropaganda har en tendens til å miste effekten etter en tid. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det kan hjelpe noe, men jeg tror det vil hjelpe lite. Skremselspropaganda har en tendens til å miste effekten etter en tid. Vet ikke om det kan kalles akkuratt skremselspropaganda. Det er mer at man blir tung rusmisbruker tilslutt bare man røyker hasj en gang. Kanskje mer konsekvens-skremsel? Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Det må da være et fint tiltak. Samtidig kan vi vise obduksjonsbilder av mennesker som døde som følge av fedme på McDonalds, bilder av mennesker som er revet i fillebiter etter trafikkulykker kjekt plassert på dashbordet i nye biler og så videre og så videre. Bare fantasien setter grenser for hvilke farlige produkter som egner seg for flotte fargebilder av døde og skadede menneskekropper. Endret 28. mai 2008 av freke Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det må da være et fint tiltak. Samtidig kan vi vise obduksjonsbilder av mennesker som døde som følge av fedme på McDonalds, bilder av mennesker som er revet i fillebiter etter trafikkulykker kjekt plassert på dashbordet i nye biler og så videre og så videre. Bare fantasien setter grenser for hvilke farlige produkter som egner seg for flotte fargebilder av døde og skadede menneskekropper. Den dagen 1 av 2 burger-knaskere dør av burger-knasking så tror jeg at bildene ikke engang hadde blitt presentert, men salget hadde opphørt umiddelbart med lov. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 eneste det hjelper mot er salgt kjøpe mange pakken for å se di spennende bildene neida Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi mennesker har jo en fedme epidemi sies det. For å forebygge dette må man få folk bort fra fast food. Da kan det være på sin plass å vise hvordan kroppen din ser ut etter for mye fet mat. Dette er naturlig å plassere der fet mat finnes. Evt på alle matvarer som er usunne. Det er ikke det at halvparten av alle som spiser på McDonalds dør av akkurat det. Men den usunne trenden vi er inne i. Det er den jeg vil til livs. Og kan det avskrekke folk å se noen fete lik (ha ha), så er det veien å gå. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det vil nok fungere litt, men de som røyker fra før av vil nok etterhvert overse bildene. Og det andre bildet i linken, av sigaretten kan jeg ikke skjønne skal få folk til å røyke mindre Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det vil nok fungere litt, men de som røyker fra før av vil nok etterhvert overse bildene.Og det andre bildet i linken, av sigaretten kan jeg ikke skjønne skal få folk til å røyke mindre Hensviser til slapp ereksjon. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi mennesker har jo en fedme epidemi sies det. Sies det, men er vi det? I et nrk program for noen uker siden så ble det tilbakevist. Tror det var FBI elns. Ligger sikkert på nrk.no for de som gidder lete. Uansett så er det enklere å slutte med flesk enn med sigg/snus. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 http://www.smoke-free.ca/warnings/Brazil%20-%20warnings.htm Jeg tror det vil ha positiv effekt. Mange færre vil nok starte å røyke om pakkene ser slik ut. Kjempebra at flere og flere land fører en lignende politikk. http://www.smoke-free.ca/warnings/countrie...ws.htm#Thailand . Jeg sier: få det til Norge ASAP! Hva tror dere? Som røyker vil jeg si at det er ikke festelig å se på disse bildene men jeg tror de virker over tid. Vi mennesker har jo en fedme epidemi sies det. Sies det, men er vi det? I et nrk program for noen uker siden så ble det tilbakevist. Tror det var FBI elns. Ligger sikkert på nrk.no for de som gidder lete. Uansett så er det enklere å slutte med flesk enn med sigg/snus. For den som er avhengig av flesk tror jeg det er like vanskelig å slutte med som nikotinen. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Uansett så er det enklere å slutte med flesk enn med sigg/snus. Si det til den norske mann: fedme og diabetes enda en Endret 28. mai 2008 av freke Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Om hasj skal selges i butikkene (som jeg mener det bør), så skal det selvsagt merkes med advarsler det også. Alt som er helseskadelig bør merkes. Skrumplever på ølboksene, peis på! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi mennesker har jo en fedme epidemi sies det. For å forebygge dette må man få folk bort fra fast food. Da kan det være på sin plass å vise hvordan kroppen din ser ut etter for mye fet mat. Dette er naturlig å plassere der fet mat finnes. Evt på alle matvarer som er usunne. Det er ikke det at halvparten av alle som spiser på McDonalds dør av akkurat det. Men den usunne trenden vi er inne i. Det er den jeg vil til livs. Og kan det avskrekke folk å se noen fete lik (ha ha), så er det veien å gå. Jeg er enig i at samme metode kan brukes for alle de livsstilssykdommene vi har vent oss til. Men så er det "hylekoret" som så melder seg på ved å karakterisere alle direkte tilbakemeldinger til eks. fete for mobbing!? Hva er feil ved å¨vise overfete kropper på en baconpakke, kontra kolsbilder på en røykpakke? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Om hasj skal selges i butikkene (som jeg mener det bør), så skal det selvsagt merkes med advarsler det også. Alt som er helseskadelig bør merkes. Skrumplever på ølboksene, peis på! Hasj hører til på apoteket, og helst som reseptbelagt "nytelses"-middel. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Uansett så er det enklere å slutte med flesk enn med sigg/snus. Si det til den norske mann: fedme og diabetes enda en Mener du at det er like vanskelig å slutte med McDonalds som Marlboro? Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Mener du at det er like vanskelig å slutte med McDonalds som Marlboro? Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å slutte å spise fet og usunn mat, men når du leser artiklene så går det ganske klart frem at fedme er et økende helseproblem. Og som du også kan se, det virker ikke som folk med letthet endrer livsstilen sin. Derfor er min påstand at man for all del må trykke skremselsbilder av indre organer og døde mennesker på alle produkter som er usunne eller farlige. Ikke bare tobakk. Kan røykere skremmes til lydighet, kan alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå