Mademoiselle Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Dersom jeg er så uheldig at streiken blir avblåst før 6.juni, så må også jeg opp. Da håper jeg egentlig å komme opp i historie, for i år er det innført et nytt system: du får vite temaet 48 timer før og skal holde foredrag. Det høres rimelig digg ut! Ellers har jeg ingen andre spesifikke ønsker. Hva vil dere komme opp i? Hvorfor? Endret 17. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 kan komme opp i naturfag eller matte muntlig. men håper jeg kommmer opp i naturfag eller at jeg ikke kommer opp idetheletatt. kom btw ikke opp i skriftlig Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Håper på biologi. Er et stort pensum men har lest jevnt gjennom hele året i tillegg til heldagsprøva. Til deg som vil opp i nyere historie med nye varianten: En slik oppgave kan være (eksempel fra historielæreren min i fjor om eldre historie): Sammenlign vikingtida med dagens samfunn, og forklar hvilke påvirkninger dette har fått for slik vi lever i dag. Ehm, ja... I TILLEGG til at du skal svare GRUNDIG på denne oppgaven skal du kunne snakke i 15 min om temaet ditt, uten den presentasjonen du har forberedt. Du må her vise dybdekunnskap, mulighet til å se sammenhenger og ikke minst gå utenfor boka. Om sensor er i tvil så kan han spørre deg om helt random spørsmål fra pensum som du ikke er forberedt på. imo, den metoden er hardcore Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Helst matte eller geografi, men alt funker hvis vi ser bort i fra krl og naturfag. Om streiken blir avblåst før 6.juni da, vel og merke. Endret 28. mai 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Religion! ;O 10 klasse ? Nei, går i 3 klasse videregående. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Håper på biologi. Er et stort pensum men har lest jevnt gjennom hele året i tillegg til heldagsprøva. Til deg som vil opp i nyere historie med nye varianten: En slik oppgave kan være (eksempel fra historielæreren min i fjor om eldre historie): Sammenlign vikingtida med dagens samfunn, og forklar hvilke påvirkninger dette har fått for slik vi lever i dag. Ehm, ja... I TILLEGG til at du skal svare GRUNDIG på denne oppgaven skal du kunne snakke i 15 min om temaet ditt, uten den presentasjonen du har forberedt. Du må her vise dybdekunnskap, mulighet til å se sammenhenger og ikke minst gå utenfor boka. Om sensor er i tvil så kan han spørre deg om helt random spørsmål fra pensum som du ikke er forberedt på. imo, den metoden er hardcore Å, ja...såpass! Ja, det er vel 15 min. presentasjon, deretter 15 min. samtale/diskusjon osv, så det virker skummelt uansett. Er glad jeg slipper å velge hva jeg kommer opp i evt. , for oppgavene kan jo også variere innenfor de ulike fagene. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Religion! ;O 10 klasse ? Nei, går i 3 klasse videregående. okei. men why releigion ? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Nyere historie. eldre historie... eller dikttolkning.. dørgelig kjeldelig, men skammelig enkelt. Lenke til kommentar
Gwiazda Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Religion (VK2) Endret 28. mai 2008 av Caroline89 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Religion! ;O 10 klasse ? Nei, går i 3 klasse videregående. okei. men why releigion ? Fordi det er et jævla slækt og lettleslig fag? Listen min er slik (VK2): 1. Religion 2. Historie 3. Norsk 4. Matte Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I prioritert rekkefølge (VK2): 1. Nyere historie 2. Engelsk 3. Norsk 4. Religion 5. Matte Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Håper på å komme opp i fysikk. Eventuelt matematikk. Kjemi går også greit. Nyere historie hadde vært greit det også. Religion er litt bob-bob. Så lenge det ikke blir norsk er jeg fornøyd Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Så lenge det ikke blir norsk er jeg fornøyd Samme her, egentlig. Det hadde vært veldig greit å slippe norsk. Jeg håper mest på nyere historie. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Så leselista i norsk, så nå har jeg ikke så veldig lyst å komme opp i det. Og jeg vil heller ikke komme opp i kjemi eller matte muntlig. Så da er det vel bare religion og nyere historie igjen, da. Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vel, ettersom jeg kun har 2 fag i år blir prioriteringen slik: -fysikk -norsk Tok like godt historie som privatist i fjor og må si at det var en koselig eksamen.. Så jeg synes ikke særlig synd på dere som kommer opp i nyere historie Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 "koselig"? lol Håper å komme opp i det og få om 2vk eller kalde krigen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ekorninator: Har du bare 2-timers valgfag i år unntatt fysikken? Og ikke relgion? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå