Gå til innhold

Hvorfor JEG hater MTU og skifter abonnement idag


Anbefalte innlegg

De har enda ikke klart å fikse sms-bug'en som gjør at man ikke kan sende til/fra Ventelo

Dette er ikke en bug, det har med avtalen med Ventelo å gjøre. Sånn sett er det ingenting "galt", man venter bare på at partene skal bli enig.

...de har en avtale med ventelo om at sms ikke skal virke? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dråpen var at sjefen på jobben var litt småirritert for at telefonen min var avslått når han ringte meg. ( Noe den ikke var)

 

Dette kan skje dersom du har en 3G telefon (med autovalg av nett aktivert) og du befinner det et sted med dårlig 3G dekning, men god GSM dekning. Da vil telefonen hoppe mellom 3G og GSM, og situasjoner som du nevner kan oppstå. Dette kan skje med alle leverandører.

 

Løsningen er å sette nettet fast til enten GSM eller 3G (setter du telefonen til GSM, bruker telefonen også som regel mindre strøm).

Lenke til kommentar
De har enda ikke klart å fikse sms-bug'en som gjør at man ikke kan sende til/fra Ventelo

Dette er ikke en bug, det har med avtalen med Ventelo å gjøre. Sånn sett er det ingenting "galt", man venter bare på at partene skal bli enig.

...de har en avtale med ventelo om at sms ikke skal virke? :p

^^ Det kan virke sånn, men det er heller at for å få SMS til å fungere mellom to selskap så må det en avtale til, det skjer ikke av seg selv. Dette gjelder mellom NetCom, Telenor, MTU og alle andre operatører. Inntil de kommer til en enighet, noe de med stor sannsynlighet vil gjøre, vil det være problemer med å sende SMS mellom Ventelo og MTU.

 

Det anbefales hvis du har MTU å slå av 3G, da vil man oppleve mer stabilt nettverk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det kan virke sånn, men det er heller at for å få SMS til å fungere mellom to selskap så må det en avtale til, det skjer ikke av seg selv.

 

Det anbefales hvis du har MTU å slå av 3G, da vil man oppleve mer stabilt nettverk.

 

Om dette stemmer så er det jo værre en værst, MTU selger et abonnemang dem veit ikke vil fungere fult ut. Hvor har du denne infoen fra???? Lurer på om jeg skal nekte å betale regningen om dette stemmer.

 

Brukte aldri 3G men stabilt, nei det har det aldri vært fra MTU

 

Rømt MTU kunde, ikke angrett et sekund :)

Lenke til kommentar
TIL ALLE SOM VURDERER MTU:

 

IKKE GJØR DET!!!

DETTE ER EN USERIØS AKTØR

SOM ALDRI BURDE VÆRT I DETTE MARKEDET!!!

 

Heisann,

 

Jeg er langt på vei enig i at MTU skal ha kritikk for de problemer de har forårsaket sine kunder. Men det er viktig også å se tingene litt i perspektiv. Det er nok å gå litt for langt å karakterisere MTU for en useriøs aktør. Det en må tenke på, som kanskje ikke alle vet, var at MTU kjøpte nettet til Teletopia (som jeg tipper ikke var helt på stell) og det å drifte, samt bygge eget nett er ikke en enkel oppgave. Jeg har full forståelse for at det å være MTU kunde under de forferdelige problemene de hadde, kan ikke ha vært noe morsomt og jeg hadde byttet operatør selv inntil de hadde fikset problemene. Nå fungerer det meste ganske tilfredsstillende. Hovedproblemet nå tror jeg er avvikling av MMS trafikk mellom MTU kunder i eget nett og kunder i Telenors nett. Selv har jeg ikke MTU-abonnement og kan ikke verifisere dette, men kjenner noen som har det og de sier at ting nå begynner å bli bra. De har jo noen ganske kundevennlige abonnement, som jeg selv faktisk vurderer å prøve meg på.

 

De av dere som fremdeles har MTU-abonnement, håper jeg kan fortelle hva dere fremdeles sliter med, slik at jeg vet hva jeg kan forvente av problem, dersom jeg går for MTU.

Lenke til kommentar

Jeg var positiv i starten men grunnen til at jeg bytter nå, er fordi jeg overhode ikke kan merke noe forbedring siden mitt abonnement ble aktivt for ca 3 måneder siden.

Og når jeg så får første faktura som inkassovarsel så er det slutt.

Livet er for kort til å vente på at MTU får ting på stell, og å prøve å få kontakt med kundeservicen deres.

 

Glemte at det faktisk var en forbedring på de 3 månedene, og da mener jeg EN.

Det var at jeg kunne sende SMS til Ventelo for noen dager siden.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt riktig å betegne MTU som en useriøs aktør. Min erfaring med de er svært dårlig. De har veldig dårlig kundeservice. Lange svartider og holder ikke det de lover. De klarer ikke på porte nummer fra Telenor og har ingen råd (f.x. viderekobling) hvis du står uten telefon. Håpløst firma som burde vært bannlyst av Teletilsynet. Mitt beste råd til dere som vurderer MTU er å heller gå til Onecall om det er prisen dere synes er attraktiv hos MTU. Forskjellen er fort spart inn når en tar med tiden en slipper å bruke på kundeservice.

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg avlyst mitt abonnement. Jeg bestilte i april og de har fremdeles ikke klart å portere meg over til MTU fra Chess. Synes det var litt synd, for tilbudene deres virket som de beste for meg. Håper de klarer å rydde opp slik at man kan vurdere de igjen....kanskje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MTU er helt klart en useriøs aktør. Åpenbart ledet av mennesker som har større visjoner enn evne til å gjennomføre dem. Det bør være åpenbart for ethvert menneske som planlegger å starte en bedrift at man ikke kan lansere et konsept før man er sikker på at man klarer en plutselig vekst. MTU fikk jo mange kunder i starten og det burde de ha vært forberedt på. Helt grunnleggende nødvendigheter for en kunde som å ringe eller motta sms burde ha vært klart før de tok imot nye kunder.

 

Så lenge kundene ikke går til sterkere skritt enn å skifte abbonnement, kan de fortsette å håve inn penger på en vare de ikke leverer. Jeg skiftet abbonnement fra MTU til ONEcall- portering 2. Juni. Ettersom jeg hadde fastpris hos MTU måtte jeg derfor betale 319 kroner for Juni måned.

 

MTU tjener gode penger på å forsinke skifte til andre operatører, de tjener gode penger på at kundene ikke gidder å ta klagene lenger enn de gjør. Dermed kan eierne bruke MTU som en pengemaskin og pløye pengene inn i nye prosjekter. Selv om de skulle velge å slå seg konkurs, vil de sitte igjen med nok penger til å starte et tilsvarende firma. Og begynne på nytt med sine ufine metoder for å tjene penger.

 

Så alle som vurderer MTU; ikke la deg lure av disse sleipe svindlerne. Hold deg til aktører som i det minste svarer på telefonen når du ringer

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har hatt MTU siden juni nå, og aldri opplevd et eneste problem! Alltid god dekning, rimelige priser og dønn stabilt.. Fikk aldri tak i noen på kundeservice, men mail svarte de på etter 1-2 dager.. Hadde det ikke vært for at MTU gikk konk så skulle jeg gledelig fortsatt med de! Fakturaene kom alltd som de skulle og fikk aldri noen uheldige opplevelser når regninga kom! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...