Windows8 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg googler og skjønner ikke hva dem mener med virtuelle metoder i C++. Dette programmeringsspråket er ikke min sterkeste side, så håper dere kan svare kort og konsist:) Takk. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Jeg googler og skjønner ikke hva dem mener med virtuelle metoder i C++. Dette programmeringsspråket er ikke min sterkeste side, så håper dere kan svare kort og konsist:) Takk. En virtuell metode er en metode som tillater polymorfisme. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Åja,okei. Dvs at en arvet klasse kan manipulere en virtuell metode i den arvete klassen? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Åja,okei. Dvs at en arvet klasse kan manipulere en virtuell metode i den arvete klassen? Omvendt. Om man har en base-class pointer som peker til et sub-class objekt, og man kaller en metode, vil metoden til sub-classen kjøres, ikke base-classen sin metode. Ved å bruke virtual sjekkes det i run-time hva slags objekt pekeren faktisk peker til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå