obrei Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei Har ein iPhone og har koblet meg til nettet hjemme og surfet. Etter en stund så ser jeg at eg har fått fleirfoldige kroner i gebyr pga nettsurfing av telenor(som forøvrig er det eg bruker). Har snakket med andre som har både iPhone og iPod Touch, men ingen av dem har fått rekning på noe sånt. Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Heisann obrei! Det du isåfall har fått fakturert er bruk av gprs data som går via mobil nettet. dvs edge i ditt tilfelle. det vil si bruk som er gjort når du ikke er tilkoblet til private hjemmenettverk. Lenke til kommentar
obrei Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Heisann obrei! Det du isåfall har fått fakturert er bruk av gprs data som går via mobil nettet. dvs edge i ditt tilfelle. det vil si bruk som er gjort når du ikke er tilkoblet til private hjemmenettverk. Takk for svar! Men trur ikke det er det som har hendt, for jeg får spørsmål om jeg vil koble meg til hjemmenettverket når jeg går inn på nettleseren. Og da vil jeg no tro at den kobler seg til det også, og at jeg skal da surfe gratis. Eller er det jeg som roter? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Må du taste inn passordet når du kobler deg på wifi-tilkoblingen din? Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Gå innstillinger -> Bruk -> Edge-data Har du noen kb/mb, så har du brukt edge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 HeiHar ein iPhone og har koblet meg til nettet hjemme og surfet. Etter en stund så ser jeg at eg har fått fleirfoldige kroner i gebyr pga nettsurfing av telenor(som forøvrig er det eg bruker). Har snakket med andre som har både iPhone og iPod Touch, men ingen av dem har fått rekning på noe sånt. Noen som vet noe om det? Hvor ser du at du har fått gebyr? På mobilregningen eller internettregningen? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det som antagligvis er saken er at den har droppet ut fra det trådløse nettet innimellom og brukt edge istedet, da jeg fikk iPhonen så var dette et tilfelle hos meg, merket det rimelig kjapt så det ble bare et par MB. Last ned app'en BossPrefs i installer, der kan du deaktivere edge slik at den overhodet ikke har muligheten til å gi deg noen overaskede ekstra kroner i regningen. Deretter er det bare å aktivere edge igjen når du skal trenge å bruke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå