Schjellin Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 "Jeg ønsker deg en god reise til hevlete" "Kan du være så snill å dra til helvete" "Ha en fin tur til helvete" Mildere versjoner . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Men tenk på de folkene som har dette som jobb. Du kan jo faktisk hjelpe dem til å få en bedre hverdag! Si nei takk og ønsk dem lykke til videre. De velger selv å ha en jobb bestående av å plage sine medmennesker. Hvorfor skylder jeg folk som plager meg å være høflig? Når det er sagt pleier jeg å si nei takk selv (dog har jeg kanskje en negativ tone, synes ofte selgere høres snurt ut når jeg sier nei takk) AtW Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 De velger selv å ha en jobb bestående av å plage sine medmennesker. Hvorfor skylder jeg folk som plager meg å være høflig? Når det er sagt pleier jeg å si nei takk selv (dog har jeg kanskje en negativ tone, synes ofte selgere høres snurt ut når jeg sier nei takk) AtW Synes du er litt inne på selve problemet der. Jeg blir heldigvis sjelden oppringt av telefonselgere, men det hender de ringer fra en avis jeg abonnerte på før. Siden jeg ikke er interessert i dette sier jeg "nei takk" så tidlig jeg klarer i samtalen (så fort jeg slipper til). Det som da er irriterende er at selgeren ikke gir seg, men kommer med utsagn som "Er du sikker på dette?" eller "Men hva med..." istedenfor å bare si neivel og avslutte samtalen. Irriterende for meg, og sikkert irriterende for selgeren også. Det mest irriterende er at de ofte har en lang "innledning", og ikke lar seg avbryte med at jeg sier at jeg ikke er interessert.. Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Tbh stemmer jeg for at du tar en Tom Mabe, og tar opp alle telefonsamtalene, og hvis det ringer en telefonselger så finner du på en historie du tar med dem. http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f Evt som Alastor sier, og melder dem til Forbrukerombudet. Hvis nok folk melder inn telefonselgerene så mister de tillatelsen for å drive telefonsalg. Og hva er vel bedre å få telefonselgeren til å miste jobben? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Og hva er vel bedre å få telefonselgeren til å miste jobben?Nettopp! Jeg vedder på at de fleste ønsker telefonselgere dit pepperen gror. Som jeg sa til en dame som var "så hyggelig" å ringe meg i middagsluren da hun beklaget seg over mine sure svar: "Se å få deg ett realt arbeid".Hvorfor blir man sur? Jo, for det første ringes det når man er opptatt med andre ting. For det andre er det ofte slik at de som ringer deg ikke har greie på hva de "selger". For det tredje lyves det ofte om hvem som ringer: "Hei dette er fra Telenor" og samtidig kan man se på nummervisningen at nr er sjult: ergo ikke fra Telenor. (Telenor har pålagt sine representanter å ringe fra synlig nummer) For det fjerde er det ikke uvanlig at noen forsøker å selge deg en vare/tjeneste du allerede har!: "Hei dette er Lena og jeg ringer fra Norgesenergi, osv, osv.". Bullshit! Nummeret tilhørte ikke Norgesenergi og hadde dette virkelig vært en person som jobbet hos Norgesenergi ville vedkommende hvist at jeg allerede var strømkunde hos dem! Er det rart at man ber folk om å få seg ett annet arbeid? Så til dere som driver slik "telefonterror". Dere er unyttige skapninger i sammfunnet! Ingen liker dere! Dersom dere ikke har kvalifikasjoner eller evner til annet arbeid sørg da i det minste for å utvise normal folkeskikk og avbryt samtalen når noen sier "nei takk"! ( dersom noen føler at dette var harde ord og urettferdig, kan dere ta dere selv i hånda å si takk ) Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Vel. Det er i så fall feil om hun sa hun ringte fra Norgesenergi. Telefonselgere som ikke ringer direkte fra selskapet skal si "for", ikke "fra", da det er enkelte ganger er en vesentlig forskjell. Det Norgesenergi (og Telenor etc) gjør er at de hyrer inn et selskap som foretar telefonsalget, disse selgerene har ikke mulighet til å ringe fra Telenor sine nummere, men ringer fra sine egne og det er opp til hvert enkelt selskap som tilbyr disse tjenestene å velge om nummerene skal vises eller ikke. Disse selgerene har dessverre heller ikke mulighet til å sjekke kunderegistre for å se om de de ringer opp allerede kan være kunder. Det skal likevel vaskes opp mot om de er kunder eller ikke, hvertfall det jeg har hørt her jeg jobber. Men det som skjer er at fakturaen for eksempel står i samboeren din sitt navn, hun vil da være "vasket bort". Men ikke du, grunnen til det er at samboeren er kunde, men ikke du. Siden selskapene ikke vasker bort basert på adresse, samme etternavn etc. Håper det forklarer litt Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Forklarer? Jeg var egenlig ikke usikker på dette. Men det er selvfølgelig ofte slik du beskriver Forstår du ikke at folk blir forbannet p.g.a. slikt? At du gidder å forsvare dette... De fleste vil jo ikke bli oppringt av telefonselgere. Er ikke det enkelt nok å forstå? Det nytter fan så lite at du og noen få til opperer med god folkeskikk når ryktet til bransjen allerede er ødeløgt av useriøse og skruppelløse aktører. Kom forresten på en opprigning jeg fikk for vel et år siden: Jeg var snar å beklage til vedkommende som ringte: "Du får unskylde, men jeg sitter å spiser middag". Vet dere hva jeg fikk til svar? -"Det gjør ingen ting, jeg vil bare fortelle litt om"....osv. -hoderystende- Hva gir dere for slik oppførsel? Er folk evneveike? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå