Gå til innhold

Har jeg "rett" til å be telefonselgeren dra til helvete?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkleste du kan gjøre er å avbryte selger i intro-meldingen sin og si: "Hei hvor har du fått nummeret mitt fra? For jeg har reservert meg mot telefonsalg."

Da skal de slette nummeret ditt fra lista si, og du slipper å bli plaget mer av de.

Lenke til kommentar
Joda, har fraskrevet meg kontakt med telefonselgere ved hjelp av Brønnøysundregistrene, men enkelte ringer likevel.

Så til emnet, har jeg rett til å be dem ryke å reise? Kan man bli anmeldt for å si denne typen ting til telefonselgere?

Du kan vel be de fleste mennesker om å ryke og reise uten at de kan anmelde deg av den grunn...

Lenke til kommentar
Joda, har fraskrevet meg kontakt med telefonselgere ved hjelp av Brønnøysundregistrene, men enkelte ringer likevel.

Så til emnet, har jeg rett til å be dem ryke å reise? Kan man bli anmeldt for å si denne typen ting til telefonselgere?

Du kan vel be de fleste mennesker om å ryke og reise uten at de kan anmelde deg av den grunn...

Man kan anmelde de, men saken blir garantert henlagt ;) .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Men tenk på de folkene som har dette som jobb. Du kan jo faktisk hjelpe dem til å få en bedre hverdag! Si nei takk og ønsk dem lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Men tenk på de folkene som har dette som jobb. Du kan jo faktisk hjelpe dem til å få en bedre hverdag! Si nei takk og ønsk dem lykke til videre. :)

Reklamen er over alt, når jeg endelig har muligheten til å fraskrive meg den oppleves det som overgrep når jeg har slengt meg neppå, satt på rette programmet og blir oppringt av dem. Får prøve å si det på en positiv måte - dra til helvete :)

De sletter deg.

Etterpå går du hit, og klager på firmaet:

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0

Da får de smekk på pungen :).

takk for tipset

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker så må du melde deg inn i brønnøysundregisteret mot telefonsalg en gang i året, hvis du ikke skal få telefoner. Telefonintervjuer går ikke under dette, de kan ringe alle.

Sier du at vedkommende de skal ha tak i er død, så blir du slettet fra systemet deres :)

Lenke til kommentar

Man skal bare trenge å reservere seg én gang i Brønnøysund-registeret.

Alle bedrifter som driver med telefonsalg skal "vaske" listene sine mot dette registeret minst hver tredje måned.

Det vil si at senest tre måneder etter du har registrert deg skal du ikke lenger få samtaler fra telefonselgere.

Lenke til kommentar

pleier å si "et øyeblikk" og legge fra meg tlf.

eller ta en pondus og si: "hhnnn" *slippe en shampo i do* og si "phhu! ja, hvor var vi?"

Jeg skjønner ikke hvorfor dere blir oppringt hele tiden. Jeg har reservert meg, og blir ALDRI oppringt.

hmm.. jeg har opplevd å li ringt på mobilen.. DET er irriterende, det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...