cheese doodles Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Joda, har fraskrevet meg kontakt med telefonselgere ved hjelp av Brønnøysundregistrene, men enkelte ringer likevel. Så til emnet, har jeg rett til å be dem ryke å reise? Kan man bli anmeldt for å si denne typen ting til telefonselgere? Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 tror du bekymrer deg unødvendig, med mindre du kommer med drapstrussler tror jeg ikke noen telefonselger skulle giddi å gjøre noe med det. om det strengt tatt er lov aner jeg ikke Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Er ikke noe galt med det, mange snakker slik til telefonselgere, bla. meg selv. Men det enkleste er å si neitakk. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Enkleste du kan gjøre er å avbryte selger i intro-meldingen sin og si: "Hei hvor har du fått nummeret mitt fra? For jeg har reservert meg mot telefonsalg." Da skal de slette nummeret ditt fra lista si, og du slipper å bli plaget mer av de. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 De sletter deg. Etterpå går du hit, og klager på firmaet: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0 Da får de smekk på pungen . Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 og etter det, så fortsetter de som før og om en uke ringer de på nytt... Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Joda, har fraskrevet meg kontakt med telefonselgere ved hjelp av Brønnøysundregistrene, men enkelte ringer likevel. Så til emnet, har jeg rett til å be dem ryke å reise? Kan man bli anmeldt for å si denne typen ting til telefonselgere? Du kan vel be de fleste mennesker om å ryke og reise uten at de kan anmelde deg av den grunn... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Joda, har fraskrevet meg kontakt med telefonselgere ved hjelp av Brønnøysundregistrene, men enkelte ringer likevel. Så til emnet, har jeg rett til å be dem ryke å reise? Kan man bli anmeldt for å si denne typen ting til telefonselgere? Du kan vel be de fleste mennesker om å ryke og reise uten at de kan anmelde deg av den grunn... Man kan anmelde de, men saken blir garantert henlagt . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Men tenk på de folkene som har dette som jobb. Du kan jo faktisk hjelpe dem til å få en bedre hverdag! Si nei takk og ønsk dem lykke til videre. Lenke til kommentar
cheese doodles Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Men tenk på de folkene som har dette som jobb. Du kan jo faktisk hjelpe dem til å få en bedre hverdag! Si nei takk og ønsk dem lykke til videre. Reklamen er over alt, når jeg endelig har muligheten til å fraskrive meg den oppleves det som overgrep når jeg har slengt meg neppå, satt på rette programmet og blir oppringt av dem. Får prøve å si det på en positiv måte - dra til helvete De sletter deg. Etterpå går du hit, og klager på firmaet: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...573&subid=0 Da får de smekk på pungen . takk for tipset Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Etter hva jeg husker så må du melde deg inn i brønnøysundregisteret mot telefonsalg en gang i året, hvis du ikke skal få telefoner. Telefonintervjuer går ikke under dette, de kan ringe alle. Sier du at vedkommende de skal ha tak i er død, så blir du slettet fra systemet deres Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Man skal bare trenge å reservere seg én gang i Brønnøysund-registeret. Alle bedrifter som driver med telefonsalg skal "vaske" listene sine mot dette registeret minst hver tredje måned. Det vil si at senest tre måneder etter du har registrert deg skal du ikke lenger få samtaler fra telefonselgere. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvis de ringer deg på mobil, har du jo nummeret. Lagre det som "tlfselger" el. Jeg har over 20 nummer lagret, og da er det greit hvis/når de ringer opp igjen: Trykk på lydløs å la det ringe. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er forbanna irriterende. Har reservert meg, men det ringes stadig. Sist gang noterte jeg navn på oppringer og firmaet han ringte fra og trua med politianmeldelse. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Som sagt, forbrukerombudet.no - da bilr det faktisk gjort noe med dette. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor dere blir oppringt hele tiden. Jeg har reservert meg, og blir ALDRI oppringt. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 pleier å si "et øyeblikk" og legge fra meg tlf. eller ta en pondus og si: "hhnnn" *slippe en shampo i do* og si "phhu! ja, hvor var vi?" Jeg skjønner ikke hvorfor dere blir oppringt hele tiden. Jeg har reservert meg, og blir ALDRI oppringt. hmm.. jeg har opplevd å li ringt på mobilen.. DET er irriterende, det.. Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hemmelig nr er tingen Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg sitter gjerne og prater litt og sier nei til slutt hehe Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg sitter gjerne og prater litt og sier nei til slutt hehe Bruke litt av tiden deres er artig, er jo de som betaler for samtalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå