Gå til innhold

Min tredje Xbox 360 er ødelagt, krav på å heve kjøpet?

Anbefalte innlegg

I dag tok min Xbox 360 nummer 3 kvelden! Denne gangen slo plutselig 360en og TV seg av samtidig, og når jeg prøvde å slå 360en på igjen, kommer bare de tre røde ringene fram! Siden jeg nå må få reperasjon for tredje gang, sier ikke den der forbrukerkjøpsloven noe om at jeg nå har rett til å heve kjøpet?

Veldig ironisk at Xboxen min røyk nå, siden at PS3en min røk for ca. 3 uker siden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tredje gang samme feil er regelen, men dette kan sikkert krangles på siden du har fått ny dings. Uansett bør det gå greit å kreve heving.

Sånn på siden av spørsmålet vil jeg anbefale deg å få sett på det elektriske i boligen din siden TV og boks slår seg av samtidig og PS3-en også røk.

Lenke til kommentar

For ikke så lenge siden falt en av inntakssikringene i huset jeg bor i, ut. Da oppførte alt elektronisk utstyr seg rart, og lyset var dempet. Etter at vi lokaliserte feilen og satte i ny sikring, oppførte PS3-en min seg som om den var bøttefjern i noen timer. Glemte oppløsning og andre innstillinger. Plutselig virket alt som det skulle igjen. Jeg er ingen elektriker, men mistenker at uregelmessighetene kan ha ført til noe elektromagnetisk gruff eller noe siden det ikke er jording i kåken.

Lenke til kommentar
I dag tok min Xbox 360 nummer 3 kvelden! Denne gangen slo plutselig 360en og TV seg av samtidig, og når jeg prøvde å slå 360en på igjen, kommer bare de tre røde ringene fram! Siden jeg nå må få reperasjon for tredje gang, sier ikke den der forbrukerkjøpsloven noe om at jeg nå har rett til å heve kjøpet?

Veldig ironisk at Xboxen min røyk nå, siden at PS3en min røk for ca. 3 uker siden!

Det at både tv og xbox skrur seg av tyder på strømfeil i huset ditt, få det sjekka kan være greit.

Lenke til kommentar

Ja både tven og 360 er koblet til samme stikkontakten

Da tror jeg må få en elektriker opp her for å sjekke strømmen osv

Merkeligt att nå fungerer 360en etter ca 1 times bruk etter Red Ring Of Death innfalt :p

Og når du får RROD, skulle ikke da konsollen være helt død?

Jeg gjorde bare normalt med å ta ut kabler osv, fungere som det skal as we speak

Trodde 3 røde streker-feilen er den værste.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg fikk også RRoD da strømmen blinket i et millisekund her.

Men var bare falsk alarm tho, var bare å restarte den ;>

Må bare spørre.. har du den liggende eller stående?

Hvis stående, prøv liggende.

Varmen stiger og det kan være dårlig lufting på toppen visstnok.

Uansett, om du hadde hatt rett til å heve kjøpet, ville du gjort det?

Ser du har 'Gears of war 2'-avatar og alt ;)

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Jeg fikk også RRoD da strømmen blinket i et millisekund her.

Men var bare falsk alarm tho, var bare å restarte den ;>

Må bare spørre.. har du den liggende eller stående?

Hvis stående, prøv liggende.

Varmen stiger og det kan være dårlig lufting på toppen visstnok.

Uansett, om du hadde hatt rett til å heve kjøpet, ville du gjort det?

Ser du har 'Gears of war 2'-avatar og alt ;)

Jeg kunnet heve kjøpet og kjøpt en helt ny for en billigere pris enn det jeg ga for 360 i begynnelsen...

Uansett skal jeg ha en 360 i hus, no matter what. Tenker på kongespillene :)

Og jeg har konsollen liggende btw, og fikk 3/4 av ringen som jeg har hørt er den styggeste feilen..

Men her blinket ikke strømmen av og på, pcen min stod på mens bare 360 og tven datt av og på og 360 fikk RROD som plutselig er vekke nå :hmm:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Send den inn ti MS, så fikser de det gratis... Er det ikke det du har gjort de andre gangene? Det tar ca 2 uker fra du ringer, til du har boksen tilbake... hvis du forklarer dem at det er tredje gangen du fikser boksen, så er det mye mulig du får ny boks... Jeg fikk ny boks andre gang jeg sendte inn min ;)

Lenke til kommentar
Send den inn ti MS, så fikser de det gratis... Er det ikke det du har gjort de andre gangene? Det tar ca 2 uker fra du ringer, til du har boksen tilbake... hvis du forklarer dem at det er tredje gangen du fikser boksen, så er det mye mulig du får ny boks... Jeg fikk ny boks andre gang jeg sendte inn min ;)

Heving av kjøpet innebærer at du garantert kan få deg en ny Xbox360 samme dag. Det er ikke noe spørsmål om det engang - du går bare inn i en butikk og kjøper et nytt konsoll for deler av de pengene du fikk når du hevet kjøpet. Dermed slipper du både å vente en uke eller to på å få konsollet tilbake fra reparasjon, i tillegg til at du faktisk tjener noen hundrelapper på å gjøre det på den måten siden konsollet har gått ned i pris siden den gangen det ble kjøpt.

Heving av kjøpet er alltid en bedre løsning enn å sende på reparasjon, forutsatt at du har rett til å heve kjøpet da vel og merke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja både tven og 360 er koblet til samme stikkontakten

Da tror jeg må få en elektriker opp her for å sjekke strømmen osv

Merkeligt att nå fungerer 360en etter ca 1 times bruk etter Red Ring Of Death innfalt :p

Og når du får RROD, skulle ikke da konsollen være helt død?

Jeg gjorde bare normalt med å ta ut kabler osv, fungere som det skal as we speak

Trodde 3 røde streker-feilen er den værste.

Den er vel mer eller mindre den verste? :p Jeg fikk en RROD på min Xbox 360 da jeg skrudde den på for aller første gang. Slå den:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...