tarquinn Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vi har satt opp et testmiljø med 3 dell poweredge 2950 servere i et cluster. Hver av serverne har 1 cpu (2GHz X 4) og 4GB ram. Vi har et cluster som vi har kalt nv_cluster og vi har lagt til serverne som tjenere i clusteret (ch01, ch02 og ch03). Vi har 3 virtuelle maskiner (1 domene kontroller, 1 msSQL server og en filserver). Filserver kjører ubuntu server mens de andre er henholdsvis Server 2003 SBS og Server 2003 Std. SQL serveren er en 2000 standard. Problemet vårt er at sql serveren (SQL01) er ikke i nærheten av å bruke de ressursene vi har tilgjengelig. En spørring som vi brukte 1 minutt på (gammel server), bruker vi nå mellom 2 og 4 minutter på (!). Vi har forsøkt å plassere SQL01 i en resource pool og vi har prøvd å plassert den utenfor. Er det noen som har et forslag hvordan vi bør sette det opp. Det er sql serveren vår som har størst behov for høy ytelse. Tenker da i første omgang på resourse pools fordi vi tror det er der problemet ligger, men er åpen for alle forslag... Hvor mye ressurser skal vi reservere på host nivå, virtuell maskin og resource pool? Overstyrer resource pools instillingene på virtuell maskin nivå? Anyone? Er rimelig frustrert etter mange timer med det samme problemet. Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg ville frarådet dere til å reservere resursser på til virtuelle servere, da det skaper mer last enn hvis VMWare kan styre dette selv etter behov. Det er ikke IO til diskene som er flaskehalsen? Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg ville frarådet dere til å reservere resursser på til virtuelle servere, da det skaper mer last enn hvis VMWare kan styre dette selv etter behov. Det er ikke IO til diskene som er flaskehalsen? Hei, jo det kan det nok være. Vi har et SAN (iSCSI) på et giga ethernet. Er det tilstrekkelig eller må vi ha fiber mellom san og servere? Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg har selv erfart at iSCSI har slitt veldig under høy IO-last, så det kan være et problem. Dessverre så er jeg ikke så alt for belært på emnet at jeg kan si noe med sikkerhet. Endret 29. mai 2008 av Deezire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå