Gå til innhold

Mapper for 32- og 64 bit programmer

Anbefalte innlegg

Som folk sikkert vet har man i windows vista 64 bit to Programfiler mapper: Programfiler og Programfiler (x86)

Jeg har to harddisker. På den ene har jeg installert windows, noen programmer og et par spill. (Alle spill har jeg installert i Programfiler (x86) mappen)

På den andre harddisken har jeg ingen ting, men ønsker å installere spill der.

Det jeg lurer på er:

Hvis jeg installerer spill som foretrekker 32 bit OS på min sekudære harddisk, vil de være insallert i 32- eller 64- bit da?

Om de blir installert som 64-bit, er det mulig å lage en mappe på sekundær harddisk som jeg kan installere 32-bit programmer i? (som Programfiler (x86)mappen...

Takknemmelig for svar... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, jeg tror spørsmålet er litt for generelt da det kan variere mellom forskjellige applikasjoner. Det er vel gjerne installerings-programmet som bestemmer dette.

Har forresten ikke vært borti installerings-programmer som inneholder både 64 og 32 bits versjoner av samme program. Ser bort fra programmer som fungerer både på 32 og 64 bits windows.

Om de blir installert som 64-bit, er det mulig å lage en mappe på sekundær harddisk som jeg kan installere 32-bit programmer i? (som Programfiler (x86)mappen...
De fleste installerings-program lar deg overstyre hvor programmet skal installeres, så ja det skulle gå helt fint :)
Lenke til kommentar

Tror du har misforstått litt sjur, programmet blir ikke "installert som" noe annet enn det er. Det har ikkenoe å si hvor du velger å installere noe. Hvis programmet er et 32bits program er det ikke noe windows gjør noe med under installering. Samme for 64bit.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...