Gå til innhold

Oppretting av kategori: spillutvikling


Anbefalte innlegg

Høres jo spennende ut, men utfordringen er vel at en slik kategori vil inneholde flere "språk" som man allerede har kategorier for under "programmering"?

 

Nå dreier vel spillprogrammering seg veldig ofte om temaer som grafikk, AI, 3D-algoritmer osv., og jeg ser dermed ingen utfordring og/eller problemstilling når det gjelder språk med allerede eksisterende kategorier under "programmering".

 

Dette blir jo ikke et sted å spørre om språk- og platformspesifikke spørsmål (om ikke de har med spillprogrammering å gjøre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan eventuelt og ha ein underkategori for internettspel utvikling eller noko i den dur.

Ser ofte tråder der folk poster sine idear til internett spel o.l

 

Spar oss, i alle fall i første omgang.

Vi trenger saklige diskusjoner og generell prat angående spillrelatert programmering, ikke "tomme" tråder hvor man legger ut om både det ene og andre konseptet uten å ha så mye som en linje kode å vise til.

Lenke til kommentar
Høres jo spennende ut, men utfordringen er vel at en slik kategori vil inneholde flere "språk" som man allerede har kategorier for under "programmering"?

 

Det stemmer jo i og for seg, men tror ikke det vil være noe problem. Som phfjeld sier går det mye på temaer og algoritmer og ikke nødvendigvis språket selv.

Det vil også fokusere på APIer (DirectX, OpenGL, Havoc, PhysX), gpu-programmering (GLSL/HLSL, CUDA, CTM) og utvidelser/bruk av motorer (Ogre, Crystal Space, mm).

 

Ved å samle alt spill-relatert gir man grobunn for et norsk spillutviklingsmiljø som jeg mener oppveier for eventuelle problemer med at noen tråder kan passe inn i flere sub-fora.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...