[email protected] Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei der! Jeg forsøkte meg på dette forslaget i spillforumet, men det gikk smådårlig.. Jeg holder på å utvikle en 3d-spillengine som kanskje ser ut til å funke litt. Da hadde vært hyggelig å ha interesserte folk å diskutere spillutvikling med, om OpenGL-triksing, optimaliseringer og dill. Noen andre som hadde vært interessert i å benytte seg av en slik forumkategori? screenshots av enginen: http://www.irio.co.uk/index.php?page=polly Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde satt stor pris på en slik kategori! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg støtter en også en slik kategori Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kunne være en god ide. Det blir jo et herlig sammensurium av språk og biblioteker, men vil jo helt klart være nyttig. Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvor mange positive trengs det for å få opprettet en slik kategori? Hvis du blar gjennom "C/C++" forumet og "Generell programmering" forumet (Sikkert flere også) ser du at rimelig mange spørsmål omhandler spillprogrammering Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Jepp. Lissom litt det som er poenget - utrolig mange spørsmål om opengl, directx, etc. Selv mener jeg at det ikke er så veldig viktig *hva* man koder i - teknikker for spillutvikling er viktigere... og det er veldig få steder her til lands hvor man har mulighet til å prate om sånt i hvert fall ikke med kjæresten min.. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Veldig smart, da får vi filtrert ut alt om spill i generell programmering og i C++. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 men altså. jeg har f.eks brukt hele dagen på å mekke lightrays (godrays, sjekk ut http://www.irio.co.uk/index.php?page=polly ), og skulle gjerne diskutert dette med noen. Selvsagt kan man også prate på gamedev.net, men det hadde altså vært hyggelig å prate med noen nordmenn også. så jeg gjentar: hva skal til for å få opprettet egen forumkategori? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Veldig lite egentlig, det er bare snakk om å få rette person med på leken. En av administratorene som sitter i styret har tilstrekkelig med autoritet for å ta en slik avgjørelse. Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da må vi få tak i en av adminsene da:) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Den ligger jo under tilbakemelding, vi får se om vi får noen tilbakemelding. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Vel.. hvis vi bare fortsette å poste og pese, legger sikkert forumadminer merke til tråden. Håper jeg. Hvis ikke får vi eh lage et eget forum? hm. lurer på hvor mye aktivitet mg mas som skal til... Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Da får vi bare mase videre. Godt poeng data_jepp. Kanskje greit å få sortert ut alle spørsmålene om spillprogrammering fra C/C++ forumet. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Da får vi bare mase videre.Godt poeng data_jepp. Kanskje greit å få sortert ut alle spørsmålene om spillprogrammering fra C/C++ forumet. Jeg er med, blir deilig å kunne diskutere spillrelaterte algoritmer, biblioteker og å kunne vise frem arbeidet sitt til andre nordmenn. Det ville også bli enklere å starte sammarbeidsprosjekter og yte bistand til prosjekter som allerede er godt i gang. Det største (om ikke eneste) problemet med et slikt underforum er titalls nybegynnerposter (ikke at jeg har noe i mot nybegynnere på noen som helst måte), hvor samtlige har mer eller mindre samme innhold. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det er nok av kvalifiserte brukere til å skrive en god sticky som tar for seg kjente og kjære spørsmål. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er nok av kvalifiserte brukere til å skrive en god sticky som tar for seg kjente og kjære spørsmål. Helt sant. Ikke alltid alle leser stickyer, men det hjelper i alle fall. Det burde da gå ann å få opprettet en spillutviklingskategori, jeg lover å poste jevnt og trutt om den kommer opp snart. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hadde nok vært en grei kategori. Men er usikker på hvor mye den ville blitt brukt. Med unntak av enkelte troll har ikke jeg lagt merke til noen enorm mengde poster som handler om spillutvikling. Noe er det jo og hadde kanskje blitt mer med en egen kategori. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hadde nok vært en grei kategori. Men er usikker på hvor mye den ville blitt brukt. Med unntak av enkelte troll har ikke jeg lagt merke til noen enorm mengde poster som handler om spillutvikling. Noe er det jo og hadde kanskje blitt mer med en egen kategori. Japps, nå diskuterer jeg heller med brukere på andre spillutviklingsdedikerte forum. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Høres jo spennende ut, men utfordringen er vel at en slik kategori vil inneholde flere "språk" som man allerede har kategorier for under "programmering"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg