Gå til innhold

Hvilken skjerm skal jeg ha til gaming og bilder?


k-h-s

Anbefalte innlegg

skal vis være ganske random hva du får, tror det skal stå den S bakpå sjermen...

eller kan du bare google det, finnes massevis av hvordan du kan finne d ut

 

Mangen reviews og tester avslørte at de andre Panelene var dårligere. Resultatet ble at ingen ville ha G-Panel (eller va den andre nå het).

 

Det stod det i en pressemelding fra Samsung at de sjekket opp dette, og har oppgradert de panelene. De var opptatt at det skal være likt og oppfylle kvalitets kravene deres. Dette skjedde ikke lenge etter skjermen kom ut. Så nå skal skjermene være like uansett hvilken panel den har.

 

Kjøpte meg en 226BW, etter å ha fått forsikringer fra Komplett om at det var S-panel-skjermen de solgte. Etter å ha mottatt skjermen er jeg i grunn veldig skuffet, siden det er ganske kraftig baklys-blødning fra begge sidene (gulaktig) og fra topp og bunn (blåaktig). I tillegg er det ca. 6-7 (vel og merke pittesmå) eviglysende piksler. Svartnivået er veldig dårlig, og har et slags metallisk-blått skinn. Synes generelt fargene skurrer litt, men dette kan sikkert stilles inn på. Opplevde også en del tearing i Halflife 2 og Stalker.

 

Sjekket i den "hemmelige" service-menyen, hvor jeg oppdaget at scaleren er en MStar og ikke den overlegne Genesis-scaleren som ble brukt i den opprinnelige S-skjermen. I tillegg tyder produktkoden på at det er et C-panel jeg har fått (kan identifiseres ved å se på nest siste bokstav før bindestrek, i mitt tilfelle D, som betyr C-panel). Konfronterte Komplett med dette, som sjekket med Samsung og fikk bekreftet at "alle skjermer er S-panel-skjermer".

 

Tror vi kan fastslå at Samsung har redefinert S-panel-begrepet en smule siden lanseringen, isåfall. De S-panel-skjermene Samsung selger nå er ikke de samme skjermene som kritikerne hyllet for et år eller to siden. I sin iver etter å gi alle lik skjerm har de tydeligvis fjernet alle kvalitetsdelene og erstattet dem med billigdelene fra de dårlige 226BW-variantene.

 

Evt. er det bare kødd at de nå kun selger S-skjermer... min er produsert mai 2008 i Romania, og bærer alle tegn på å være en C-skjerm.

 

Anyways. Denne går rett tilbake til Komplett, og ikke mer Samsung på meg. Tror jeg skal prøve en IPS-skjerm isteden, NEC 20MWGX2 Pro kanskje?

Endret av XE800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har sagt i mange tråder her på forumet: Dersom du skal ha noe mer enn 262.000 farger som "jukser" seg til 16,2 millioner farger med dithering, så er ikke TN-panel veien å gå. Innsynsvinkelen på disse er også et problem dersom man skal drive litt seriøs bildebehandling.

 

Ang Samsung sin 226-serie, så er det mer eller mindre en skandale. Sist jeg sjekket, så var det 4 forskjellige panel-produsenter. Nå ser det ut som om det er enda fler... Man kan altså aldri vite hva man får...

 

Dersom du ikke er altfor kresen, så holder det i massevis med TN-panel. Men dersom du vil ha 16,7 millioner ekte farger pga bildebehandling e.l., så MÅ man opp i pris. Tror billigste skjerm uten TN-panel starter på omtrent 3500,- for en 20-tommer.

Lenke til kommentar

ok kansje jeg heller tar og dropper antene og skart.

 

Jeg har hat en medion 17 tommer i mange år nå men er samsung 226bw et bra valg da?

er ikke så veldig kresen på bild men vil ha et framtids rettet skjerm og den skal være god

Er det høytalere i den?

 

altså det jeg skal fram til

 

Burde jeg ta samsungen men hvor burde jeg kjøpe den? (for og få ritig panel)

Lenke til kommentar

Kjøp en skjerm til gaming og en for bilder. Du kan ikke få begge deler optimalt i èn skjerm, verden fungerer ikke slik dessverre.

 

Når det gjelder Samsung så oppfordrer jeg til boikott av hele elendige merket. Du snakker om å lure kundene sine ved å bytte panel i skjermene, det er på grensen til svindel. For 22" kan man ikke stole på 226bw (som er gått ut av produksjon anyways), 2232bw er bedre da det er flere som har S-panel (men gud for en teit design). Har lest at 2253bw bare har CMO-paneler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...